۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۲۴
کد خبر: 85474281
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۹ هزار گلستانی برای دریافت وام مسکن روستایی به بانک معرفی شدند

گرگان- ایرنا- سرپرست معاونت بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گلستان، سهمیه استان برای اعطای وام سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی مسکن روستایی را ۱۲ هزار واحد مسکونی اعلام کرد و گفت: تاکنون مالکان ۹ هزار واحد مسکونی برای دریافت این تسهیلات به بانک معرفی شده و پنج هزار واحد به مرحله انعقاد قرارداد رسید.

مرتضی صابری روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح ویژه مسکن روستایی از سال ۱۳۸۴ شروع شده و تعهد بنیاد مسکن گلستان مقاوم‌سازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی بود.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم میزان تسهیلات مسکن روستایی در ۲ مرحله افزایش پیدا کرد، افزود: دولت در راستای حمایت از روستانشینان، ابتدا مبلغ تسهیلات را از یک میلیارد ریال به ۲ میلیارد ریال رساند و سپس از ۲ میلیارد ریال به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش داد.

سرپرست معاونت بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گلستان داشتن زمین با کاربری مسکونی یا واحد مسکونی فرسوده را شرط دریافت تسهیلات دانست و تاکید کرد: تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی با کارمزد پنج درصد با مدت زمان بازپرداخت ۲۰ ساله به متقاضیان اعطا می‌شود.

صابری گفت: وام سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی مسکن روستایی برای ساخت مسکن به متراژ ۵۰ متر است و اگر متقاضی بخواهد واحد مسکونی خود را در مساحت بیشتری بسازد باید مبلغ مازاد را هزینه کند.

به گفته وی؛ نرخ تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی ثابت است اما اگر متقاضی حین ساخت مسکن نیاز به مبلغ بیشتری داشته باشد، می‌تواند با توجه به پیشرفت فیزیکی، تسهیلات بیشتری را دریافت کند البته اگر متراژ خانه خیلی بالا باشد امکان بهره‌مندی از تسهیلات این بخش وجود ندارد.

سرپرست معاونت بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گلستان به اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه متمم برای ساخت مسکن اشاره کرد و گفت: به متقاضیان ساخت مسکن در سنوات گذشته که روند ساخت واحد مسکونی آن هنوز به اتمام نرسیده تسهیلات متمم تا سقف یک میلیارد و پانصد میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

صابری با بیان اینکه از ۱۰ هزار پرونده‌ای که به بانک معرفی شدند ۶ هزار پرونده متقاضی دریافت تسهیلات متمم هستند، تاکید کرد: تمامی پرونده‌های متمم به بانک‌های عامل تحویل داده شده و شبکه‌های بانکی در حال پالایش و بررسی پرونده هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha