افزایش ۳ برابری تولید آب‌شیرین‌کن های بوشهر در دولت سیزدهم

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: ظرفیت تولید آب از تأسیسات آب‌شیرین‌کن استان تا قبل از تشکیل دولت سیزدهم ۳۵ هزار مترمکعب بود که با تکمیل طرح‌های در دست اجرا اکنون به ۱۰۵ هزار مترمکعب رسیده است.

به گزارش ایرنا، احمد محمدی‌زاده روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام شده این میزان تولیدات آب شیرین کن ها تا پایان دولت سیزدهم به ۲۲۰ هزار مترمکعب در روز می‌رسد.

وی افزود: بزرگترین تأسیسات آب‌شیرین‌کن توسط سازمان انرژی اتمی در جوار نیروگاه اتمی بوشهر با ظرفیت ۷۵ هزار مترمکعب در حال احداث است که روند اجرایی آن مطلوب به شمار می رود.

استاندار بوشهر تصریح کرد: همچنین واحدهای جدید آب‌شیرین‌کن در نقاط مختلف شهری و روستایی استان بوشهر با ظرفیت ۱۲۵ هزار مترمکعب در حال اجرا هستنند.

محمدی‌زاده یادآور شد: ساخت آب‌شیرین‌کن در شهرهای دیر، بنک، عسلویه و روستاهای هلیله بوشهر و تنگستان اجرایی شده است.

وی با اعلام رفع مشکل تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعتی استان بوشهر گفت: برای احیا رودخانه حله که سه شهرستان بوشهر، دشتستان و گناوه تحت پوشش دارد نیز اقداماتی با مشارکت بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) بوشهر انجام شده است.

استاندار بوشهر ادامه داد: در حالی که با کاهش چشمگیر آب رودخانه حله، تالاب حله در معرض خشک شدن بود اما با عملیات لایروبی کانال رودخانه و چهار نوبت آبگیری، این تالاب در احیا شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha