۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۴۰
کد خبر: 85474189
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جهش دولت سیزدهم برای اتمام ۱۳۰ طرح ورزشی نیمه تمام بوشهر

بوشهر- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: اتمام طرح های نیمه تمام ورزشی در راس سیاست های دولت سیزدهم قرار دارد و بر همین مبنا به دنبال تکمیل ۱۳۰ طرح ورزشی نیمه تمام با اعتبار چهار هزار میلیارد ریال است.

به گزارش ایرنا؛ یاسر جمالی در «یکشنبه های پاسخگویی مدیران به رسانه های استان بوشهر» اظهار کرد: با دستور صریح وزیر ورزش و جوانان، عملیات اجرایی طرح های جدید آغز نمی شود و تمام سیاستگذاری ها برای اتمام طرح های نیمه تمام قبلی است.

وی افزود: همچنین توزیع اعتبارات و تجهیزات ورزشی را با اولوویت مناطق کم برخوردار انجام داده ایم اما برای هیات های ورزشی ملاک کمیت و کیفیت فعالیت ها، مدال‌آوری در فضای ملی و بین المللی و همچنین ظریب نفوذ بین احاد مختلف جامعه است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر تصریح کرد: برای ورزشی مانند فوتبال که ۳۴ درصد از بیمه داران ورزشی استان را به خود اختصاص داده و در رده های مختلف سنی و جنسیتی فعال هستند طبیعی است که نگاه ویژه ای داریم اما این بدان معنا نیست که سایر ورزش ها ورزشکاران را فراموش کرده باشیم.

جمالی ادامه داد: یکی از کارهای مهمی که در این دولت اتفاق افتاده و در ۴۵ سال گذشته وجود نداشته است، پرداخت ۲۰۰ میلیارد ریال در فروردین ماه امسال به ۴۳ هیات ورزشی استان بوشهر است تا دغدغه ای برای برگزاری مسابقات داخل استانی ، استعدادیابی و شرکت در مسابقات کشوری نداشته باشند.

وی عنوان کرد: مشکلات ورزش استان در حوزه روشنایی سالن ها، کف پوش و سرمایشی قابل اغماض نیست اما با یک برنامه ریزی مدون به دنبال این هستیم که بتوانیم این مشکلات را به حداقل برسانیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: با مساعدت استانداری بوشهر و همکار یو همیاری سازمام منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، ۱۲۰ میلارد ریال به ورزش استان اختصاص یافت که تاکنون ۳۰ میلیارد آن دریافتن و مابقی نیز بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در اختیار ورزش و جوانان استان قرار می گیرد.

جمالی کارکرد ورزش و جوانان استان را مطابق با سند آمایشی ورزش استان ذکر کرد و افزود: این سند به ما اجازه نمی دهد در بخش های فعالیت کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس این سند، موظف هستیم چارچوب فعالیت های مان در بخش های مختلف حوزه ورزش متمرکز کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر بیان کرد: در سالی۱۴۰۱، سرانه ورزشی استان ۱.۸ بوده که در سال ۱۴۰۲ به ۱.۲۳ ارتقا یافته است.

وی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل آن در احداث زمین های ورزشی ۱۴ درصد، استخر سرپوشیده ۱۴ درصد و پیست تارتار ۵۰ درصد رشد داشته ایم.

جمالی با بیان اینکه در حال حاضر به ۲۰ ورزشکار حقوق ماهانه پرداخت می‌شود، عنوان کرد: حمایت از ورزشکاران به صورت منظم باعث شد که بتوانیم دستاوردهای خوبی داشته باشیم و جوانان بوشهری مدال‌های زیادی کسب کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر با بیان اینکه به عنوان اولین استان کمیته حقوقی راه‌اندازی شد، گفت: بودجه تجهیزات از وزارت ورزش در سال گذشته حدود ۳۰ میلیارد ریال بود اما با رایزنی انجام دشه به هشت میلیارد ریال رسیده است.

وی عنوان کرد: طرح هر محله یک باشگاه با محوریت مساجد طراحی و براساس ظرفیت و شرایط تجهیز می شود که امسال ۲۰۰ محله با ۲۰ هزار نفر ساماندهی خواهد شد.

جمالی عنوان کرد: در سال گذشته پنج سازمان‌ مردم نهاد با پرداخت هفتاد میلیارد ریال حمایت شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر ادامه داد: هر سه تا پنج جوان می توانند با تشکیل یک سمن وارد فعالیت های مرتبط با جوانان شود و ار آنها حمایت می کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha