۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۴۸
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85474168
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

استاندار همدان: سگ گردانی سلامت و امنیت شهروندان را تهدید می کند

همدان-ایرنا- استاندار همدان با اشاره به رشد آمار سگ گزیدگی و گلایه های مردمی در این خصوص،گفت: سگ گردانی یکی از آسیب های اجتماعی و فرهنگی به شمار می رود که سلامت و امنیت شهروندان را با تهدید روبرو می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز یکشنبه در دومین نشست شورای فرهنگ عمومی استان همدان، اظهار کرد: هشت هزار و ۱۶۳ مورد حیوان گزیدگی سال گذشته در استان ثبت شده که این روند نسبت به سال های گذشته رشد بالای داشته است.

وی ادامه داد: اغلب مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان اهل دین و طهارت هستند و نمونه هایی اندکی که در جامعه دیده می‌شود به جهت تبلیغ فرهنگ منحط غربی است.

استاندار همدان، برخورد با معضل سگ گردانی را از مطالبات جدی مردم دانست و گفت: ضعف در فراهم کردن سرگرمی، کمبود برنامه برای پرکردن اوقات فراغت، احساس تنهایی و فاصله بین والدین و فرزندان و همچنین کاهش ارتباط با خویشاوندان و همسایگان از جمله عوامل شیوع سگ گردانی میان جوانان است.

قاسمی فرزاد اظهار کرد: استفاده از نظر متخصصان در جلوگیری از این معضل فرهنگی باید جنبه های اقناعی داشته باشد زیرا گسترش این فرهنگ منجر به بیماری های ناشناخته می‌شود.

وی ادامه داد: حیوان باید در محیط آزاد و مناسب زندگی کند اما بشر او را محدود و از حالت فطری خود خارج می‌کند که آسیب زا می‌شوند.

استاندار همدان گفت: دستور العمل نحوه مواجه باسگ ها سال‌های قبل توسط سازمان شهرداری های کشور مصوب شده است و باید با سگ گردانی به شدت مقابله و برخورد منطقی شود که تا به بیماری های ناشناخته منجر نشود.

استاندار همدان سگ‌های صاحب‌دار را مهم ترین عامل وقوع حیوان گزیدگی در این استان برشمرد و گفت: ۷۵ درصد سگ گزیدگی ها توسط سگ‌های صاحب دار ثبت شده است.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه در حوزه اجتماعی برخورد ویژه با سگ گردانی انجام شود اظهار کرد: مجموعه های فرهنگی با آگاه سازی، تقویت فرهنگ معنوی و مذموم شمردن سگ گردانی از ترویج این حرکت جلوگیری کنند.

وی با قدردانی از هماهنگی و انسجام در استان گفت: توجه به مسائل فرهنگی باید تکلیفی برای همه مسوولان باشد.

وی با بیان اینکه ثبت روز ۳۱ اردیبهشت به نام روز باباطاهر در تقویم ملی کشور پیگیری شود افزود: امور مربوط به دکه های فروش کالاهای فرهنگی و روزنامه ها به زیر مجموعه فرهنگی شهرداری منتقل شود و به عنوان مصوبه اعلام شود.

قاسمی فرزاد اظهار کرد: به همت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، نهضت احیای بناهای تاریخی آغاز شده و با سرعت خوبی در حال اجرا است زیرا بافت‌های فرسوده و فضاهای مخروبه محیط های ناامنی را ایجاد کرده بود که می‌توانست منشا آسیب‌های اجتماعی شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha