۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۱۰
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85474121
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش دما خطر آتش سوزی در مزارع کشاورزی کاشان را افزایش می دهد

کاشان _ ایرنا _ مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان  با اشاره به افزایش محسوس دما در روز های جاری گفت: احتمال آتش‌سوزی در مزارع کشاورزی این شهرستان وجود دارد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی کاشان، سیدمصطفی محتشمیان افزود:امسال با توجه به وضعیت بارندگی مناسب فصل بهارو سبز شدن منطقه ، به مرور با گرم شدن هوا ، سبزه ها وعلف زارها تبدیل به بوته های خشک مستعد آتش سوزی می شوند و احتمال وقوع حوادث آتش سوزی در زمین‌های کشاورزی و مراتع با کوچکترین سهل انگاری و خطای انسانی دور از انتظار نیست.

وی اظهار کرد: هرگونه اقدام نسنجیده می‌تواند به وقوع حوادث ناگوار و تحمیل خسارات اقتصادی به کشاورزان و آسیب به محیط زیست منجر شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان بیان کرد:کشاورزان زمان برداشت و دروی کامل محصول به خصوص غلات ، کاه و غیره را آتش نزنند و نکات ایمنی را رعایت و از وقوع چنین حوادثی پیشگیری کنند.

محتشمیان از شهروندان خواست در زمان سفرهای برون شهری خود از رفتارهایی همچون پرت کردن ته سیگار به مراتع و مزارع و روشن کردن آتش بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی، خودداری کنند.

وی تصریح کرد:انداختن شیشه در باغ، بوستان‌ها و پارک‌های جنگلی باعث تمرکز نور خورشید بر روی خار و خاشاک خشک شده و موجبات آتش سوزی را فراهم می‌آورد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان از شهروندان خواست، در صورت مشاهده آتش سوزی با شماره ۱۲۵ آتش نشانی تماس گرفته و قبل از رسیدن آتش نشانان در محل با رعایت نکات ایمنی، اقدام به جلوگیری از گسترش حریق کنند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha