۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۴۸
کد خبر: 85474040
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

الگوهای موفق میزبانی در نمازهای جمعه معرفی می‌شوند

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۴۸
کد خبر: 85474040
الگوهای موفق میزبانی در نمازهای جمعه معرفی می‌شوند

تهران- ایرنا- مدیر مرکز تعالی و پیشرفت ستادهای نماز جمعه کشور گفت: جشنواره «قلب شهر» به دنبال شناسایی و معرفی الگوهای موفق میزبانی در پایگاه‌های نماز جمعه است.

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، صابر طالبی روز یکشنبه -۲۳ اردیبهشت- در اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر، ویژه ستادهای برگزاری نماز جمعه سراسر کشور در مجتمع آدینه گفت: جشنواره قلب شهر با هدف شناسایی الگوهای موفق میزبانی در ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه برگزار شده تا رقابتی میان فعالان ایجاد شود.

وی افزود: انعکاس الگوهای میزبانی در نماز جمعه و برنامه های فرهنگی پیرامونی نماز جمعه در ۱۲ محور مانند برنامه های ویژه نوجوانان و جوانان در نماز جمعه، تبلیغ و تولیدات هنری رسانه، میز خدمت و پاسخگویی دستگاهی، هویت بخشی و سازمان‌دهی خادمان افتخاری نماز جمعه، فضاسازی و ارایه‌های محیطی، استقبال و راهنمایی نمازگزاران و همچنین ویژه برنامه های معرفی و عرضه کتاب و محصولات فرهنگی است.

« تاکنون حدود ۱۴۰ تجربه به دبیرخانه و ۴۰۰ تجربه نیز به استان ها رسیده است. امروز ۱۴۰ برگزیده در مراسم حضور دارند و در شهرها و بخش ها شاهد مشارکت خوبی بودیم»

الگوهای موفق میزبانی در نمازهای جمعه معرفی می‌شوند

جشنواره فرهنگی هنری ستادهای نماز جمعه در سراسر کشور با هدف شناسایی و معرفی نمونه‌ها و تجربه‌های موفق میزبانی و برگزاری مراسم نماز جمعه، انگیزه‌بخشی و تجلیل از خادمان موفق و پرتلاش، الگوسازی از طریق معرفی ترویج شاخص‌های میزبانی و کیفیت‌بخشی به مراسم نماز جمعه از آبان ۱۴۰۲ فعالیت خود را آغاز کرده است.

مخاطبان این جشنواره مسئولان ستادهای برگزاری نمازجمعه و گروه‌های هدف آن اعضای ستادها و خادمان افتخاری نماز جمعه، ائمه جمعه، عموم نمازگزاران جمعه، مدیران و کادر نمایندگی‌های استانی شورا هستند.

این جشنواره در محورهای «ستادهای برگزیده استانی در فرایند ارزیابی سالانه» و «ابتکارات و خلاقیت‌های ستادها» برگزار شد که ابتکارات و خلاقیت ها شامل ویژه‌ برنامه‌های ستادهای نمازجمعه در محور انس با امام عصر (عج) و ترویج فرهنگ انتظار مانند برگزاری مراسم دعای ندبه پیش از نمازجمعه و زیارت آل یاسین پس از نماز جمعه، تولید میان ‌برنامه‌های اختصاصی با موضوع انس با امام عصر (عج) برای جایگاه نماز جمعه، تولید نشریه و محتوای مکتوب یا چندرسانه ای با موضوع انس با امام زمان و فرهنگ انتظار برای نمازگزاران است.

ویژه برنامه‌های ستادهای نمازجمعه در محور جهاد تبیین همچون برپایی نمایشگاه‌های تبیینی، تشکیل حلقه‌های معرفتی و تبیینی پیش و پس از ادای نمازجمعه، تولید محتوا و محصولات تبیینی و برنامه‌ریزی برای معرفی دستاوردها و موفقیت‌های کشور از ابتکارات این جشنواره بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha