۸۳۰۰ زن دارای سه فرزند و بالاتر در کهگیلویه و بویراحمد رایگان بیمه شدند

یاسوج- ایرنا- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: هشت هزار و ۳۰۰ زن دارای سه فرزند و بیشتر در این استان، در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به‌ صورت رایگان در این صندوق ثبت نام کردند و از مزایای آن بهره‌مند شدند.

سعید کرمی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طبق ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت این صندوق موظف شده مادرانی که سه فرزند دارند و از تاریخ ۹۶.۱.۱ فرزندشان فرزندان شان به دنیا آمده اند، تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی دربیایند.

وی افزود: بیمه زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند و یا بیشتر (تاریخ تولد فرزند سوم شان یک فروردین سال ۹۶ به بعد باشد)، به طور صد در صد رایگان است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: حدود هشت هزار و ۳۰۰ نفر تقریبا تاکنون ثبت نام کرده اند و آخرین مهلت ثبت نام بقیه متقاضیان هم تا پایان اردیبهشت ماه امسال است.

کرمی ابراز کرد: مزایای این صندوق شامل بازنشستگی، از کارافتادگی و فوتی است و نقل و انتقال سوابق هم می تواند لحاظ بشود.

صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایر از سال ۱۳۸۴تاسیس شد و رویکرد آن ارائه خدمات بیمه ای بلند مدت به کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش‌های مستمری بازنشستگی،از کار افتادگی و فوت است.

دلیل تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بیمه اختیاری کشاورزان ، عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر بوده است .تاکنون تنها ۳۰هزار نفر در استان زیرپوشش این صندوق قرار گرفته اند که این آمار نشان می دهد آهنگ جذب بیمه‌ای در این صندوق کُند بوده است.

بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی، بیمه اجتماعی از نوع بیمه همگانی است و دولت تکلیف دارد این امکان را برای همه مردم جامعه فراهم کند.

براساس آخرین امارها ،نزدیک به ۴۴ درصد جمعیت ۷۲۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در مناطق روستایی و عشایری زندگی می کنند.

۴۴ درصد جمعیت ۷۲۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در روستاها ساکن هستند و حدود ۱۲ درصد در قالب ۸۰ هزار نفر نیز جمعیت عشایری این استان است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۹ شهرستان، ۱۷ شهر و حدود یک هزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه است

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha