۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۳۳
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85473951
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰ درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف لرستان ختم به سازش شد

خرم آباد - ایرنا - رییس شورای حل اختلاف لرستان گفت: ۴۰ درصد پرونده های وارد شده به این نهاد در سال گذشته با صلح و سازش طرفین مختومه شد.

یاراله کاکولوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پارسال ۱۴۸ هزار و ۱۵۰ پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد شد که از این تعداد ۱۴۴ هزار و ۴۷ پرونده مختومه شده است.

وی با اشاره به اینکه مجموع پرونده های قابل صلح و سازش استان در سال گذشته ۹۵ هزار و ۹۱۷ فقره بوده است عنوان کرد: از این تعداد، ۳۸ هزار و ۲۹۰ پرونده در حوزه های مختلف کیفری، حقوقی و خانواده با سازش بین طرفین مختومه شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر موجودی پرونده های شوراهای حل اختلاف استان ۱۰ هزار و ۴۵۰ فقره است که ۶ هزار و ۳۴۷ پرونده از این تعداد مربوط به سال های گذشته می باشد.

کاکولوند همچنین مجموع پرونده های بخش اجرای احکام را ۳۰ هزار و ۳۱ فقره عنوان کرد و افزود: ۱۲ هزار و ۶۶۲ پرونده از این مجموع پارسال وارد شد و در مجموع با احساب پرونده های ورودی سال های قبل، ۱۳ هزار و ۴۲۲ فقره مختومه شده و ۲ هزار و ۲۶۱ پرونده نیز باقی مانده است.

وی افزود: شوراهای حل اختلاف در سطح لرستان شامل ۸۶ شعبه حکمی، ۴۰ شعبه صلحی، ۹۷ شعبه روستایی و ۲۱ شعبه اجرای احکام است که ۴۵ قاضی با آنها همکاری می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha