۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۹
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85473938
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قرارداد ساخت ۳۷۰ واحد مسکن روستایی در شیروان منعقد شد

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۹
کد خبر: 85473938
قرارداد ساخت ۳۷۰ واحد مسکن روستایی در شیروان منعقد شد

بجنورد- ایرنا- مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شیروان گفت: ۵۳۲ فقره پرونده تسهیلات مسکن روستایی این شهرستان به شعب بانک‌های عامل معرفی و ۳۷۰ فقره منجر به انعقاد قرارداد شد.

براتعلی احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: تسهیلات معرفی شده به بانک های عامل از محل متمم تسهیلات واحدهای نیمه تمام سال ۱۴۰۳ برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی نیمه تمام روستایی است.

وی افزود: به ۱۰۰ واحد مسکونی که موفق به گرفتن پایان کار نشده اند بین ۲ تا سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شیروان اضافه کرد: به متقاضیانی که در سال های قبل از تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی استفاده کرده‌اند، اما موفق به تکمیل و بهره‌برداری از واحد مسکونی خود نشده‌اند مبلغ سه میلیارد ریال دیگر در قالب متمم تسهیلات پرداخت می‌شود تا در اقساط ۲۰ ساله و نرخ سود پنج درصد به متقاضیان پرداخت شود.

احمدی یادآور شد: تسهیلات با کارمزد پنج درصد تا سقف سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از اعتبار سال ۱۴۰۲ جهت احداث واحدهای مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به استان و شهرستان ابلاغ شد.

وی افزود: پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن به متقاضیان باید در زمان کمتری انجام شود و بانک‌ها زمان طولانی پرداخت تسهیلات مسکن را کمتر کنند، انتظار می‌رود بانک‌ها پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی به این تعداد واحد را تسریع کنند.

به گزارش ایرنا، ۱۵ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی روستایی در این شهرستان نیاز به مقاوم سازی دارد و اجرای روند موفق این طرح ادامه دارد که تاکنون ۱۱ هزار و ۲۹۳ واحد مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر از ابتدای اجرای این طرح ( سال ۱۳۸۴) تاکنون در این شهرستان مقاوم سازی شده است.

۱۸ هزار خانوار مشتمل بر ۶۸ هزار نفر از جمعیت شیروان در مناطق روستایی این شهرستان سکونت دارند.

مرکز شهرستان ۱۵۷ هزار نفری خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha