۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۳۱
کد خبر: 85473864
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صرف ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح انتقال آب به تفرش

اراک - ایرنا - فرماندار شهرستان تفرش گفت: ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی برای اجرای طرح انتقال آب از چشمه هفتیان به تفرش تاکنون هزینه شده است.

«احمد اتابکی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه اجرای طرح انتقال آب از چشمه هفتیان به تفرش، یکی از پروژه‌های مهم آبرسانی استان مرکزی است، افزود: این طرح به زودی به شکل رسمی راه‌اندازی می‌شود.

وی بیان کرد: تکمیل این طرح به عنوان یکی از طرح‌های آبرسانی بزرگ و ملی در راستای رفع مشکل کم آبی شهر تفرش و ۴۰ روستا با اعتبار تخصیص یافته از محل سفر هیات دولت به استان مرکزی در حال انجام است.

فرماندار شهرستان تفرش ادامه داد: این طرح آبرسانی به لحاظ توپوگرافی خاص منطقه از پیچیده‌ترین طرح‌های آبرسانی است که هدف از اجرای آن، انتقال ۱۵۰ لیتر بر ثانیه شامل ۱۰۰ لیتر برای شهر تفرش و ۵۰ لیتر برای روستاهای این شهرستان است.

اتابکی افزود: طول خطوط اصلی طرح آبرسانی به شهرستان تفرش و روستاهای مسیر از چشمه هفتیان ۶۵ کیلومتر و طول خطوط فرعی ۱۰۰ کیلومتر است.

وی بیان کرد: در این طرح ۲۸ باب مخزن ذخیره به ظرفیت کل ۱۵ هزار و ۹۱۰ مترمکعب از جنس بتن آرمه، هشت ایستگاه پمپاژ شامل چهار ایستگاه خط اصلی و چهار ایستگاه خط فرعی پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید:

طرح اضطراری آبرسانی به تفرش از چشمه هفتیان بهره‌برداری شد

۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه انتقال آب از چشمه هفتیان تفرش ابلاغ شد

فرماندار شهرستان تفرش اضافه کرد: برقرسانی برای این طرح به طول ۶۵ کیلومتر و از مناطق سخت‌گذر با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.

اتابکی، به ضعف منابع آبی زیرزمینی شهرستان تفرش اشاره کرد و گفت: طرح انتقال آب از چشمه هفتیان یکی از مطمئن‌ترین منابع آبی موجود در این شهرستان است که به خوبی از سوی کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای مطالعه، مشاوره و طراحی شده است.

وی بیان کرد: ایستگاه‌های پمپاژ جفتان، نقوسان، طریزآباد و قزلجه از جمله ایستگاه‌های واقع شده در مسیر پروژه آبرسانی به شهر تفرش از چشمه هفتیان است.

شهرستان تفرش با جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار نفر در ۸۵ کیلومتری شمال شرقی اراک مرکز استان مرکزی قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha