۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۲۹
کد خبر: 85473839
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موانع واگذاری تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن در همدان برداشته شد

همدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: موانع واگذاری تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن برداشته شد و متناسب با برنامه ریزی صورت گرفته شعب بانک‌های معین استان موظف هستند نسبت به واگذاری وام ساخت مسکن تسهیل‌گری کنند.

امیررضا یوسفیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به دستور و تاکید رییس جمهور، بانک‌ها موظف به تسهیل گری و پرداخت تسهیلات تکلیفی طرح نهضت ملی مسکن هستند.

وی اظهار کرد: بخش قابل توجهی از واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرک جدید پرواز همدان ساخته می‌شود و با توجه به این موضوع اسناد تفکیکی محله‌های مختلف آن تهیه شده تا مشکلی برای واگذاری تسهیلات بانکی نداشته باشند.

یوسفیان تصریح کرد: جلسات مستمری با سرپرستان بانک های، ملی، ملت، صادرات، تجارت، مسکن و رفاه کارگران به عنوان بانک های دولتی و همچنین بانکهای خصوصی سامان، پاسارگاد، پارسیان و بانک شهر برای رفع مشکلات واگذاری تسهیلات تکلیفی طرح نهضت ملی مسکن برگزار کرده‌ایم.

یوسفیان تاکید کرد: میزان واگذاری تسهیلات ساخت مسکن از نظر تعداد و حجم در استان همدان رو به رشد است و با تسهیل گری صورت گرفته از سوی بانک‌ها پرداخت وام به متقاضیان این حوزه شتاب گرفته است.

وی با اشاره به اینکه واگذاری به موقع تسهیلات نقش موثری در ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن دارد، اظهار کرد: بانک ها باید سهمیه تعیین شده برای واگذاری تسهیلات مسکن را رعایت و بر اساس این سهمیه تسهیلات را به متقاضیان پرداخت کنند.

یوسفیان اظهار کرد: بانک های معین مکلف هستند با هماهنگی دفاتر مرکزی، سهمیه تسهیلات مسکن در بخش‌های بازآفرینی، روستایی، خودمالکی و طرح نهضت ملی مسکن را به موقع برای استان جذب کنند.

به گزارش ایرنا، بیش از ۱۲۱ هزار نفر در استان همدان به عنوان متقاضی طرح نهضت ملی مسکن، از ابتدای بازگشایی سامانه ثبت نام وزارت راه و شهرسازی در این طرح نام‌نویسی کرده‌اند.

دولت سیزدهم قرار است در طول چهار سال در قالب طرح نهضت ملی مسکن، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای استان همدان بسازد.

بر اساس آخرین اعلام مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ استان همدان پس از استان‌های تهران، البرز، مازندران، گیلان و قم در رده ششم پر تراکم‌ترین استان‌های کشور قرار دارد.

بر اساس این آمار، شهر همدان با تراکم ۱۱۴ نفر در هکتار، یکی از پر تراکم‌ترین شهرهای کشور است؛ در حالی که این عدد برای شهرهای یزد ۱۴ و زنجان ۱۹ نفر در هکتار ثبت شده است.

استان همدان با وسعتی نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر مربع حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و تراکم نسبی ۸۸ نفر در هر کیلومتر مربع، همدان را در ردیف یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده است.

هم اینک برای ۱۶ شهر از ۳۲ شهر استان همدان زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha