۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۵۲
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85473734
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

منتخب مردم: خراسان جنوبی نیازمند وفاق و همدلی است

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۵۲
کد خبر: 85473734
منتخب مردم: خراسان جنوبی نیازمند وفاق و همدلی است

بیرجند - ایرنا - منتخب مردم بیرجند، درمیان و خوسف در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: خراسان جنوبی نیازمند وحدت، وفاق و همدلی است و از همه افراد دارای تخصص، تجربه و توان برای پیشرفت استان دعوت به همراهی و همکاری می‌کنم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید حسن هاشمی شنبه شب در جشن دهه کرامت و شکرانه حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای که در هیات حسینی بیرجند برگزار شد، افزود: از این پس باید با نگاه جامع نه تنگ نظرانه، گام‌های بلندی برداریم تا شعار سال در راستای جهش تولید با مشارکت مردم محقق شود.

وی گفت: برای رشد و توسعه استان و باز شدن گره‌های اقشار مختلف از جان خود مایه خواهم گذاشت و امانت‌دار آرای ارزشمند مردم هستم.

منتخب سه شهرستان خراسان جنوبی در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم در ۲ مرحله انتخابات اخیر افزود: کشاورزان، صنعتگران، معلمان، نظامیان، روحانیون، جوانان، بانوان و دیگر اقشار علیرغم مشکلات معیشتی حماسه آفریدند که این حضور در سطح ملی غرورآفرین بود.

وی گفت: همچنین از جامعه اهل سنت خراسان‌ جنوبی باید قدردانی کرد که با حضور کم‌نظیر خود ثابت کردند استان نیازمند وحدت، وفاق و همدلی است.

اطمینان به مردم برای پیگیری مسائل استان 

هاشمی ادامه داد: همراهی و همدلی مردم برای توسعه استان ارزشمند است و اطمینان می‌دهم با همه توان مسائل استان را پیگیری خواهم کرد.

وی گفت: نظارت نماینده مجلس از این پس آن‌ قدر دقیق خواهد بود که مدیری جرات نکند مشکلات مردم را از دیدگاه مسئولان بالادستی پنهان کند از همین رو نظارت نمایندگان در خراسان جنوبی به بهترین وجه انجام خواهد شد.

منتخب مردم بیرجند، درمیان و خوسف با بیان اینکه در کوتاه‌ترین زمان ممکن باید وزرا و معاونان آنان مستقیم پای صحبت مردم استان بنشینند افزود: آمارهای کاذب و گاهی نادرست دیگر وضعیت ما را خوب تلقی نخواهد کرد لذا اطمینان می‌دهم که زبان گویای مشکلات مردم پیش مقامات عالی کشور خواهم بود.

کارگروه‌های تخصصی ایجاد می‌شود

وی اظهار کرد: وقتی مسئول کشوری در استان حضور می‌یابد باید طرح مشکلات مردم به جای ارائه کارنامه در اولویت قرار گیرد از همین رو کارگروه‌های تخصصی شکل می‌گیرد و نظر تحلیلگرانه کارشناسان در همه مصوبات لحاظ خواهد شد.

هاشمی گفت: کارگروه‌های تخصصی توسعه به صورت منسجم باید در خراسان جنوبی ایجاد شود تا شاهد اوج موفقیت در کوتاه‌ترین زمان ممکن باشیم.

وی افزود: مردم انقلابی و متعهد خراسان جنوبی شایستگی پیشرفت دارند و باید هیات نمایندگان استان همه هم و غم خود را بر رصد مشکلات قرار دهند و نسبت به اصلاح قوانین مربوط به این خطه از هیچ تلاشی نباید فروگذاری کنیم.

خراسان جنوبی نیازمند قوانین اصلاحی است

این حقوقدان گفت: مدل فعالیت کشاورز، صنعتگر و کاسب خراسان جنوبی بر قوانین موجود انطباق ندارد لذا در استان نیازمند قوانین اصلاحی هستیم و تلاش می‌کنیم گره از کار اقشار مختلف باز کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف یادآور شد: این ظرفیت‌ها می‌تواند منجر به تحول شود و در این مسیر از همه قشرها کمک خواهیم گرفت تا با توان کامل از توانمندی‌های متعدد بهره بگیریم.

هاشمی که اولین بار از حوزه انتخابیه بیرجند راهی خانه ملت شد، گفت: حتی اگر تهمت و افترایی در زمان تبلیغات مطرح شده اکنون به اندازه سر سوزنی در دلم نمانده و امیدوارم از این پس با اخلاق‌مندی، همدلی ایجاد کنیم.

شایسته سالاری نباید مغفول بماند

وی تصریح کرد: شایسته سالاری بدون استثنا در استان نباید از نگاه نمایندگان مجلس مغفول بماند و اکنون شرایط فراهم است تا استان پیشرفت کند پس در چارچوب نظام جمهوری اسلامی باید دست برادری داده و تلاش کنیم.

منتخب مردم بیرجند، درمیان و خوسف در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: از همه افرادی که تخصص، تجربه و توانی برای پیشرفت استان دارند دعوت می‌کنیم که همراهی داشته باشند و انتخابات اخیر نشان داد که مردم به اخلاق، صداقت و کار جهادی اعتماد دارند و امید است در این آزمایش سربلند باشیم.

حب و بغض‌ها را کنار بگذاریم

وی بار دیگر بر همدلی بیش از پیش در خراسان‌ جنوبی تاکید کرد و افزود: باید حب و بغض‌ها را کنار بگذاریم و از همه توان و ظرفیت برای پیشبرد اهداف استان بهره بگیریم.

هاشمی به وجود محرومیت به ویژه بین زنان سرپرست خانوار ساکن روستاها نیز اشاره کرد و گفت: در بازه انتخابات، تمامی صنوف استان پای کار بودند و امید است توفیق داشته باشیم با شناسایی بیشتر مشکلات، قوانین متناسب وضع کنیم.

با اعلام نتایج رسمی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف که روز جمعه ۲۱ اردیبهشت در ۲۲ حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد، از مجموع آرای صحیح ۹۵ هزار و ۹۰۶ رای، سید حسن هاشمی با ۶۷ هزار و ۱۶۹ رای به مجلس راه یافت.

استان خراسان جنوبی دارای ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه اصلی است که هر کدام از این چهار حوزه انتخابیه یک کرسی نمایندگی دارد و با مشخص شدن منتخبان سه حوزه در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، انتخابات حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف به دلیل اینکه هیچ یک از نامزدها نتوانستند حد نصاب آرا را کسب کنند به دور دوم کشیده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha