۳۰ هکتار زمین برای خانواده‌های دارای سه و چهارفرزند چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت

شهرکرد – ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: براساس تمهیدات انجام شده تاکنون ۳۰ هکتار زمین به ارزش ۱۴۰ هزار میلیارد ریال برای خانواده‌های دارای سه فرزند و چهار فرزندی که در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خدایار باقری هارونی روز شنبه در نشست قرارگاه جوانی جمعیت چهارمحال و بختیاری افزود: روند واگذاری زمین به خانواده‌های سه و چهار فرزندی همچنان ادامه دارد.

وی اظهار داشت: تاکنون ۱۳هزار و ۶۳۱ خانوار سه و چهار فرزند استان برای دریافت زمین در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که از این شمار ۱۳هزار و ۱۹۸ خانوار شهری و ۴۳۳خانوار روستایی بوده است.

باقری هارونی افزود: از این تعداد هفت هزار و ۷۲۵ نفر دارای فرزند سوم و پنج هزار و ۴۷۳ نفر دارای فرزند چهارم هستند.

وی اظهار داشت: تا این لحظه ۶ هزار و ۳۸۲ نفر تشکیل پرونده داده و از این میزان با توجه به واگذاری‌هایی که انجام شده به ۲۸ درصد این جمعیت زمین تخصیص و قرارداد تحویل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: این تعداد افراد ثبت‌نام شده در سامانه از کل ۴۳ شهر استان هستند که تاکنون در ۲۲ شهر این استان زمین تخصیص داده شده است.

وی یادآور شد: بیشترین جمعیت متقاضی در شهر لردگان با چهار هزار و ۱۶۸ نفر است که به دلیل محدودیت زمین تاکنون توانسته‌ایم پنج درصد را توانسته‌ایم پوشش بدهیم.

باقری در خصوص پرداخت هزینه‌های آماده‌سازی زمین گفت: خانواده‌های سه فرزندی طبق قانون باید هزینه‌های آماده‌سازی را به صورت اقساط در مدت هشت سال بپردازند.

وی یادآور شد: با توجه به میزان زمین تامین شده برای پوشش جمعیت ثبت‌نامی حدود ۳۹۰ هکتار دیگر زمین نیاز است.

یک‌هزار و ۵۸۸ بیمار نابارور نشان‌دار در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با اشاره به تاکید مجلس شورای اسلامی و دولت بر اجرای قانون جوانی جمعیت و درمان ناباروری گفت: در این ارتباط تلاش شده جمعیت بیشتری از مردم و مراکز درمانی بیشتری زیر پوشش بیمه قرار گیرند.

علیرضا اصغرزاده افزود: سیاست دولت سیزدهم براساس مصوبه هیات وزیران در خصوص جوانی جمعیت پرداختن به مسائل ناباروری و باروری و ارائه خدمات مناسب به جامعه هدف است.

وی با اشاره به تعریف پنج بسته‌ بیمه سلامت در راستای ارتقای سطح بیمه همگانی افزود: حمایت مالی و پوشش خدمات ناباروری، روان‌سازی فرایند ارائه خدمات درمان ناباروری، افزایش رضایت‌مندی، دسترسی عادلانه به خدمات درمان ناباروری و کاهش پرداختی‌ها از جیب مردم از جمله هدف‌های بسته‌های تعریف شده بیمه سلامت است.

اصغرزاده اضافه کرد: در این ارتباط با تاسیس مرکز درمان ناباروری شهرستان لردگان شمار این مراکز در چهارمحال و بختیاری به ۲ مرکز و شمار فوق تخصص زنان و زایمان در بحث ناباروری نیز از یک به سه نفر افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با اشاره به نشان‌دار کردن زوجین نابارور برای دریافت خدمات درمانی گفت: تاکنون یک‌هزار و ۵۸۱ نفر در استان نشان‌دار و از خدمات و درمان‌های ناباروری بهره‌مند هستند.

وی صدور بیمه‌نامه برای زوجین نابارور فاقد هرگونه پوشش بیمه پایه با انجام آزمون وسع، عقد قرارداد با مراکز ناباوری مرکز حضرت زهرا (س) شهرکرد و مرکز لردگان، ارائه خدمات دارویی و پاراکلینکی ۱۰۰ درصد برای زایمان‌ طبیعی و ۹۰ درصد در زایمان سزارین را از خدمات ارائه شده از سوی بیمه سلامت برای درمان‌های باروری و ناباروری عنوان کرد.

اصغرزاده بر ضرورت تامین هزینه‌ها در بخش درمان ناباروری برای شخص ثالث مانند رحم اجاره‌ای و جنین اهدایی که در زمان حاضر جزء تعهدات بیمه‌ای نیستند با هدف کاهش پرداختی از جیب مردم تاکید کرد.

وی یادآور شد: با تصویب قانون جوانی جمعیت از سال ۱۴۰۰ شمار پرونده‌های درمان ناباروری از هشت به ۳۶ پرونده در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است.

اصغرزاده افزود: پارسال بابت ۴۷۶ مورد بار مراجعه به مرکز ناباروری حضرت زهرا (س) ۱۴ میلیارد ریال و بابت پرونده‌هایی که افراد به خارج از استان مراجعه کرده‌اند نیز یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

وی یادآور شد: سرجمع بیمه سلامت بابت درمان‌های ناباروری و باروری در استان ۵۵۶ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: بیمه سلامت آماده است به زوجین ناباروری که زیر پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند براساس آزمون وسع خدمات ارائه کند.

ضرورت تغییر گره ذهنی جمعیت

رییس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هنوز تغییر ذهنیت در خصوص جمعیت و ضرورت جوانی جمعیت ایجاد نشده است، گفت: با توجه به اهمیت بحث جوانی جمعیت باز کردن این گره ذهنیتی از جمله ضرورت‌هایی است که باید به آن پرداخته شود.

محمد حسین اعرابی افزود: مردم باید این اصل را که جوانی جمعیت یک ذهنیت اجتماعی است و تنها مربوط به دولت نیست را بپذیرند.

رییس شبکه بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص جوانی جمعیت گفت: ۳۰ اردیبهشت روز ملی جوانی جمعیت است که رویدادی با این موضوع و با همکاری استانداری و دانشگاه علوم‌پزشکی برگزار می‌شود.

علی‌ضامن صالحی‌فرد افزود: در سال ۱۴۰۰ قانون جوانی جمعیت شامل ۷۳ ماده، ۸۱ تبصره و ۲۳۶ تکلیف قانونی مصوب شد.

وی اظهار داشت: امید می‌رود با تصویب قانون جوانی جمعیت و ابلاغ به دستگاه‌های دولتی، غیردولتی و بخش خصوصی با بسیج همگانی تحول بسیار خوبی در راستای ازدواج و فرزندآوری اتفاق بیفتد.

به گزارش ایرنا، ۳۰ اردیبهشت ماه به عنوان روز ملی جوانی جمعیت در تقویم رسمی کشور نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha