دستاورد سومین جشنواره کُر ایران تشکیل گروه‌های جدید است

شیراز-ایرنا-دبیر هنری سومین جشنواره گروه‌های کر ایران یکی از دستاوردهای این جشنواره را تشکیل گروه‌های جدید دانست و گفت: هدف ما از برگزاری این جشنواره اضافه شدن خواننده‌ها به گروه‌های کر، تشکیل گروه‌های جدید است؛ خوشبختانه این امر محقق شده و گروه‌های جدیدی در حال شکل‌گیری برای شرکت در این جشنواره هستند.

طیب فقیه شامگاه شنبه در حاشیه برگزاری سومین جشنواره گروه‌های کر ایران در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: از چند سال قبل برنامه‌ریزی برای برگزاری این جشنواره که ایده آن از یک فستیوال خارجی گرفته شده صورت گرفت و دلیل برگزاری این رویداد آن است که استان‌های مختلف کشور از ظرفیت بالایی در این عرصه برخوردار هستند.

دبیر هنری سومین جشنواره گروه‌های کر ایران ادامه داد: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا با برگزاری این رویداد گروه‌های مختلف را از جای جای ایران به مردم بشناسانیم و موجبات ارتقای این گروه‌ها را فراهم کنیم.

وی افزود: دوره نخست برگزاری این جشنواره تعداد درخواست‌های گروه‌های کر برای شرکت در این رویداد ۱۲مورد بود، در دوره دوم تعداد این درخواست‌ها به ۲۰ درخواست رسید و امسال با فراخوانی که منتشر شد نزدیک به ۴۰ گروه درخواست برای شرکت در این رویداد را داشتند که هشت درخواست پذیرفته شد.

فقیه یکی از دستاوردهای این جشنواره را تشکیل گروه‌های جدید دانست و گفت: هدف ما از برگزاری این جشنواره اضافه شدن خواننده‌ها به گروه‌های کر، تشکیل گروه‌های جدید و فراهم شدن شرایطی برای ورود هر چه بیشتر بانوان به این عرصه است؛ خوشبختانه این امر محقق شده و گروههای جدیدی در حال شکل‌گیری برای شرکت در این جشنواره هستند.

دستاورد سومین جشنواره کُر ایران تشکیل گروه‌های جدید است

دبیر هنری سومین جشنواره گروه‌های کر ایران دلیل انتخاب شهر شیراز برای برگزاری این رویداد را پتانسیل بالای این شهر دانست و گفت: شهر شیراز به دلیل برخورداری از تعداد قابل‌توجهی گروه‌های کر از پتانسیل بالایی برای برگزاری این جشنواره بهره می‌برد، حتی زمانی که جشنواره فجر به صورت رقابتی برگزار می‌شد همیشه گروه‌های اول و دوم از شهر شیراز بودند، در حال حاضر هم در این جشنواره چند گروه از شیراز حضور دارند.

وی اضافه کرد: بخشی از این جشنواره برای آشنایی عموم مردم با گروههای کر و جذب افراد مستعد در این زمینه در خیابان و در فضای بیرونی تالار حافظ برگزار می‌شود.

دستاورد سومین جشنواره کُر ایران تشکیل گروه‌های جدید است

ضمن تشکر از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد فارس برای صدور مجوز جهت برگزاری این جشنواره گفت: نیاز است قوانین برای برگزاری این نوع جشنواره‌ها تسهیل شود تا با دغدغه کمتری بتوانیم در مسیر تحقق اهداف‌مان در این عرصه گام برداریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha