۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۴۷
کد خبر: 85473571
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قدیمی: انتظار بهبود عملکرد تیم‌های ملی هاکی را داریم

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۴۷
کد خبر: 85473571
قدیمی: انتظار بهبود عملکرد تیم‌های ملی هاکی را داریم

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون هاکی گفت: انتظار داریم که تیم ملی بانوان را روی سکوی قهرمانی آسیا ببنیم و سهمیه جام‌جهانی را نیز کسب کند و تیم ملی مردان نیز عنوان سومی جهان را بهبود ببخشد.

به گزارش ایرنا، مسابقات هاکی سالنی قهرمانی بانوان آسیا که انتخابی جام جهانی است روزهای ۲۴ تا ۲۷ اردیبهشت ماه در شهر چونبوری تایلند در حال برگزاری است. تیم ملی هاکی سالنی بانوان کشورمان روز گذشته در نخستین دیدار خود برابر عمان قرار گرفت و این تیم را با نتیجه ۸ بر صفر شکست داد.

تیم ملی کشورمان امروز (سه‌شنبه) و در دومین روز رقابت‌ها ۲ دیدار برگزار خواهد کرد که در گام اول از ساعت ۶:۳۰ صبح برابر ویتنام و ساعت ۱۴ به وقت تهران برابر مالزی به میدان می‌رود.

تیم ملی هاکی سالنی مردان نیز برای حضور قدرتمند در رقابت‌های قهرمانی آسیا در قزاقستان و دفاع از عنوان قهرمانی و همچنین و ارتقای جایگاه تیمی در جهان با موفقیت در مسابقات جهانی کرواسی، پنجمین و آخرین اردوی آماده سازی را در تبریز برپا کرده و جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه جاری عازم مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان می‌شود.

بهرام قدیمی رئیس فدراسیون هاکی ایران در خصوص اعزام تیم ملی بانوان به مسابقات آسیایی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: سال گذشته تیم ملی بانوان موفق به کسب رنکینگ شد اما از جایگاه آن‌ها رضایت نداشتیم و تصمیم بر این شد که با تمام توانمان این جایگاه را بهبود ببخشیم. پس از برنامه‌ریزی‌های مدون، موفق شدیم که سرمربی چینی_آمریکایی را به این تیم بیاوریم تا سطح فنی تیم را بالا ببرد و ۹ اردوی منظم را برگزار کردیم که نهایتا تیم بانوان بتوانند با بالاترین آمادگی به رقابت‌های آسیایی تایلند اعزام شود. این رقابت‌ها به عنوان انتخابی جام‌جهانی نیز به حساب می‌آید و انتظار داریم که به هر نحوی تیم را روی سکو ببنیم و سهمیه جام‌جهانی را نیز کسب کنیم.

وی ادامه داد: تیم را چند روز زودتر از شروع مسابقات به تایلند اعزام کردیم تا ملی‌پوشان به شرایط عادت کنند و یک بازی تدارکاتی نیز با تیم ملی تایلند که قهرمان دوره گذشته بود برای آن‌ها را برگزار کردیم که با آمادگی کامل به رقابت‌ها پا بگذارند. خوشبختانه با اختلاف بسیار کمی از این تیم باختیم و این مسئله نشان دهنده پیشرفت تیم ملی هاکی بانوان ایران است. وقتی با سرمربی تیم ملی تایلند صحبت می‌کردم، از پیشرفت ما متعجب بود و بچه‌ها را بسیار تحسین می‌کرد.

رئیس فدراسیون هاکی ایران با اشاره به تمرینات تیم ملی مردان نیز توضیح داد: آخرین اردوی آماده‌سازی تیم امید مردان برای حضور قدرتمند در مسابقات هاکی قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ قزاقستان، از ۲۱ الی ۲۶ اردیبهشت در شهر تبریز در حال برگزاری است. تمرینات این تیم با حضور ۱۴نفر از بازیکنان زیر نظر سرمربی و کادر فنی انجام می‌شود و در نهایت ۱۲ نفر جهت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا انتخاب خواهند شد. آخر این هفته تاریخ اعزام این تیم است که باید همچون تیم بانوان در رقابت‌های قهرمانی آسیا برای کسب سهمیه جام‌جهانی در کرواسی تلاش کنند.

وی افزود: تیم ملی مردان سال گذشته عملکرد بسیار خوبی در آسیا و جهان داشت که نهایتا تلاش‌های آن‌ها به کسب نایب قهرمانی آسیا و مقام سوم جهانی ختم شد. این تیم که توانست چنین نتایجی را کسب کند، باید در سال جاری عملکرد خود را بهبود ببخشد و حداقل جایگاه دوم را کسب کند.

قدیمی در مورد تیم‌های امید گفت: تیم هاکی چمنی امید ایران در کشور عمان در حال شرکت در اردوی مشترک با تیم آن کشور است. ۲۴ بازیکن را به همراه مربیان و کادر فنی به این اردو اعزام کردیم تا خود را برای مسابقات هاکی چمنی امیدهای آسیا در کشور سنگاپور آماده کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha