۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۵۴
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85473333
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سه واحد اقتصادی ورشکسته گیلان با حمایت دادگستری احیاء شد

رشت - ایرنا - معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان گیلان گفت: سه واحد اقتصادی ورشکسته این استان با حمایت دادگستری گیلان احیاء شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری استان گیلان، ایمان غریب‌نواز روز شنبه اظهار کرد: از آغاز به کار اداره امور ورشکستگی در گیلان، واحدهای تولیدی متعلق به سه تاجر ورشکسته احیاء شده و در مجموع ۶۷۳ نفر در آنها مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه ورشکستگی وضعیتی است که نشان دهنده رویداد بحران برای یک تاجر و بازرگان است در همین راستا قانون، مدیریت این بحران اقتصادی را بر عهده دادگستری گذاشته تا با تأسیس اداره تصفیه امور ورشکستگی، به حل این بحران بپردازد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان گیلان هدف اصلی مدیریت بحران ورشکستگی را حفظ حقوق بستانکاران و کمک به احیای وضعیت ورشکستگان عنوان کرد و گفت: اداره امور ورشکستگی در استان گیلان از اسفند سال ۹۹ تاسیس شده و پس از آن کلیه پرونده‌های ورشکستگی استان به این اداره ارجاع شده است.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۴۴ فقره پرونده ورشکستگی به این اداره ارجاع شده که ۳۰ فقره از این پرونده‌ها به شرکت‌های تجاری و مابقی به اشخاص حقیقی تعلق داشته، بیان کرد: ۲۲ فقره از این پرونده‌ها مختومه شده و ۲۲ فقره پرونده نیز باقی مانده که این پرونده‌ها نیز در دست بررسی است.

رئیس اداره تصفیه امور ورشکستگی گیلان با اشاره به اینکه رتبه اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان گیلان از حیث راه اندازی واحدهای تولیدی در کشور رتبه چهارم را دارد، بیان کرد: این رتبه به نسبت مدت تاسیس اداره تصفیه گیلان و تعداد شرکت‌هایی که ظرفیت راه اندازی داشته اند و ماهیت فعالیت های بازرگانی ورشکستگان، بسیار مطلوب است.

غریب نواز با بیان اینکه در راستای راه اندازی، احیا و حفظ اموال و دارایی های ورشکستگان تاکنون ۲۸ قرارداد منعقد شده که مهم ترین آنها قرارداد تهیه و نصب تصفیه‌خانه کشتارگاه مرغ کیسم بوده، خاطرنشان کرد: این کشتارگاه با توجه به اینکه به دلیل مشکلات زیست محیطی در معرض تعطیلی قرار داشت همزمان با اجرای اصول ورشکستگی با تهیه و نصب پکیج تصفیه فاضلاب، احیاء و از تعطیل شدن آن جلوگیری شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری کل استان گیلان در ادامه افزود: این کارخانه هم اکنون با ۴۵۰ کارگر مشغول به کار بوده و مراحل پرداخت بدهی‌های بستانکاران و کارگران آن در حال انجام است.

رئیس اداره تصفیه امور ورشکستگی گیلان در خاتمه گفت: همچنین در راستای دفاع از حقوق ورشکستگان، ۶۸ فقره پرونده اقامه یا دفاع از دعوا تشکیل شده که ۴۸ فقره مختومه و ۲۰ فقره در جریان رسیدگی قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha