۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۰۱
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85473243
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کشف ۸۰ جسد از ۳ گور جمعی دیگر در مجتمع پزشکی «الشفا» غزه

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۰۱
کد خبر: 85473243
کشف ۸۰ جسد از ۳ گور جمعی دیگر در مجتمع پزشکی «الشفا» غزه

تهران- ایرنا- وزارت بهداشت فلسطین در غزه، امروز (شنبه) از کشف ۸۰ جسد در سه گور جمعی در حیاط مجتمع پزشکی الشفا در غرب شهر غزه خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین در غزه طی بیانیه ای، افزود: امدادگران فلسطینی همچنین ده ها جسد در داخل بخش های مجتمع پزشکی الشفاء پیدا کردند.

این بیانیه اضافه کرد که آزمایش های ظاهری از اجساد بیرون آورده شده از گورهای جمعی نشان می دهد که بیشتر این اجساد متعلق به بیمارانی است که از دریافت خدمات درمانی محروم شده اند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه افزود: به اجسادی دست یافتیم که بر اثر عبور خودروهای نظامیان رژیم اسرائیل بر روی بدن ها، پاره شده اند و در گورهای دسته جمعی در حیاط مجتمع الشفا پیکرهایی را پیدا کردیم که سر نداشتند.

این نهاد بهداشتی فلسطین اضافه کرد: تاکنون بیش از ۵۲۰ جسد را در هفت گور جمعی در بیمارستان های نوار غزه پیدا کرده ایم.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه در ادامه با اشاره به اینکه ۳۱۰ نفر از کادر پزشکی نوار غزه توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی بازداشت شده اند، خواستار آزادی فوری آنها شد

این وزارتخانه فلسطینی از نهادهای بین المللی خواست که جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه را مستندسازی و این رژیم را نسبت به این جنایات پاسخگو کنند و از تل آویو بخواهند فورا کادر بهداشتی و درمانی بازداشت شده را آزاد کنند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه سلامت غزه همچنین از سازمان‌های بین‌المللی خواست که برای حفاظت از امکانات بهداشتی در نوار غزه و جلوگیری از قتل عام های جدید به صورت فوری وارد عمل شوند.

به گزارش الجزیره، جمعیت هلال احمر غزه نیز گفت که اجساد بیش از ۱۰ هزار شهید همچنان زیر آوار قرار دارند و دسترسی به آنها هنوز امکانپذیر نشده است.

پیشتر یک عضو کمیته امور فوریت ها در وزارت بهداشت فلسطین در غزه چهارشنبه هفته گذشته با اشاره سرنوشت نامعلوم هزاران نفر در مجتمع بیمارستانی الشفای این منطقه، گفته بود که پیکرهای بدون سر در این بیمارستان کشف شده است.

«معتصم صلاح» عضو کمیته امور فوریت های وزارت بهداشت غزه افزوده بود که اشغالگران بخش پذیرش بیماران در بیمارستان الشفا را بر سر آنها تخریب کرده اند.

معتصم صلاح اشاره کرده بود که هنوز از سرنوشت هزاران تن در مجتمع بیمارستانی الشفا در غزه خبری در دست نیست.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی، اواسط فروردین امسال از داخل بیمارستان الشفا و مناطق اطراف آن عقب نشینی کرد. نظامیان این رژیم در طول دو هفته اشغال این بیمارستان، ویرانی بسیار گسترده و فاجعه انسانی هولناکی برجای گذاشتند. همچنین بخش گسترده ای از ساختمان های بیمارستان و منازل اطراف آن را به آتش کشیدند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه سال گذشته برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای غربی، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران وحشیانه این منطقه است. این جنایات موجب شد تا مقامات تل آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha