۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۴۸
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85473239
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کودکان اوتیسمی اصفهان، ماهیانه ۳۲ میلیون ریال یارانه می‌گیرند

اصفهان- ایرنا- معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی اصفهان گفت: هر کودک اوتیسمی زیر نظر مراکز آموزشی و توانبخشی روزانه بهزیستی استان، ماهیانه ۳۲ میلیون ریالی یارانه دریافت می‌کند.

پژمان پورشبانان روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به اینکه هر کودک اوتیسمی نیاز به آموزش توسط یک یا دو مربی دارد، افزود: مبلغ ۳۲ میلیون ریال معادل یارانه سال ۱۴۰۲ است که در سالجای افزایش پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: بهزیستی در راستای تشخیص به موقع بیماری اوتیسم پس از تشکیل پرونده، بیماران را به مراکز معرفی می‌کند و هزینه درمانی آنها را می‌پردازد.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی اصفهان تصریح کرد: سازمان بهزیستی کشور نیز به‌منظور تشخیص به‌موقع بیماری اوتیسم، سامانه (https://autism.behzisti.net) را طراحی کرده که در راسـتای اجرای برنامه غربالگری، تشـخیص و مـداخله در این اختلال است.

وی ادامه داد: این سامـانه امکان اجرای الکترونیک و برخط(آنلاین) آزمون غربـالگری توسـط خـانواده‌ها و ارجاع به پایگاه‌های غربالگری و تشـخیص سازمان بهزیستی برای دریافت خدمات تشخیصی و معرفی به ستاد پذیرش و کمیسیون‌های پزشکی توانبخشی را دارد.

پورشبانان گفت: سامانه مزبور بر اساس تعیین نوع و شدت معلولیت و قرارگیری در چرخه خدمات حمایتی و نیز بهره‌مندی از خدمات تخصصـی در قالب مراکز روزانه توانبخشی آموزشی اختلال طیف اوتیسم فعـال در سراسـر کشور(تحت نظـارت سازمان بهزیستی) را با بالاترین دقت و کمترین زمـان و هزینه فراهم سـاخته است.

وی تاکید کرد: غربالگری افراد و تشخیص اختلال می‌تواند خانواده‌ها را تا حد زیادی از وضعیت بیماری فرزند خود مطلع کند.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی اصفهان بیان کرد: ۱۳ پایگاه بهزیستی روزانه اصفهان نیز بعنوان مرکز تشخیص اختلال طیف اوتیسم، کودکان را غربالگری می‌کند.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۲ هزار و ۶۱۳ کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان شناسایی شده‌اند که حدود ۴۷۷ نفرشان از خدمات ۱۳ مرکز روزانه توانبخشی استفاده می‌کنند.

اختلال طیف اوتیسم یک اختلال نورولوژیکی است که خود را در سال‌های اولیه رشد کودک نمایان می‌کند.

این اختلال در بیماران اوتیستیک موجب می‌شود که مغز فرد مبتلا نتواند در زمینه رفتارهای اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی بدرستی عمل کند و این اختلال مزاحم او برای یادگیری چگونگی ارتباط با دیگران می‌شود.

کودکان و بزرگسالان دارای اختلال طیف اوتیسم در زمینه ارتباط کلامی و غیرکلامی، مهارت‌های شناختی معمول، رفتارهای اجتماعی، فعالیت‌های سرگرم‌کننده و بازی دارای مشکل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha