زمین ۶۰ هکتاری به صنعتگران اردبیلی واگذار می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از آماده‌سازی و آغاز فرآیند واگذاری زمین در بخش ۶۰ هکتاری فاز سوم شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

هاشم علایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در فاز توسعه شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل زیرساخت‌های اولیه از قبیل پست برق ۶۳ کیلوولت، زیرسازی و جدول‌بندی معابر، شبکه اصلی گاز و خط توزیع برق فشار متوسط هوایی با صرف بیش از ۲۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار انجام شده است.

وی افزود: سایر زیرساخت‌های مورد نیاز نیز در دست اجرا است که به تدریج و با حضور سرمایه‌گذاران تکمیل شده و در اختیار واحدهای تولیدی قرار خواهد گرفت.

علایی ادامه داد: به منظور رعایت عدالت ، شفاف‌سازی امور و کاهش بروکراسی‌های اداری، فرآیند واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی اردبیل به صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌شود و اولویت دریافت زمین با کسانی خواهد بود که زودتر وارد سامانه شده و مراحل ثبت‌نام را سپری کرده باشند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: در فرآیند الکترونیکی شرکت شهرک‌های صنعتی هیچ گونه دخل و تصرفی در نحوه واگذاری قطعات به سرمایه‌گذاران ندارد و تمامی مراحل درخواست زمین توسط متقاضیان انجام می‌شود.

علایی ، شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل با مساحت بیش از ۷۰۰ هکتار را بزرگترین و مهم‌ترین شهرک صنعتی استان اردبیل برشمرد و ادامه داد: این شهرک صنعتی به عنوان قطب تولید و صنعت محسوب می‌شود که با اشتغال بیش از هشت هزار نفر بخش اعظمی از اشتغال استان را به خود اختصاص داده است.

وی از واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران با شرایط نقد و اقساط خبر داد و افزود: با واگذاری زمین به صورت شرایط اقساط، تلاش می‌شود زمینه حضور سرمایه‌گذاران در استان تسهیل شود و در کنار آن نیز برنامه‌های حمایتی مختلفی از واحدهای تولیدی اعمال می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل بیان کرد: بخشودگی تا ۵۰ درصد اقساط قیمت حق بهره‌برداری زمین در مناطق کمتر توسعه یافته، برگزاری تورهای صنعتی، نمایشگاه‌ها، دوره‌های آموزشی، حمایت از دانش‌بنیان شدن، شناسایی و رفع نیازهای فناورانه، کمک به افزایش صادرات، اخذ مجوزهای استاندارد سازی، حمایت‌های خوشه‌ای از واحدهای تولیدی و حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی از جمله مشوق‌های سرمایه‌گذاری است که برای سرمایه‌گذاران در استان در نظر گرفته شده است.

استان اردبیل دارای ۲۰۹ شهرک و نواحی صنعتی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha