۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۴۵
کد خبرنگار: 3049
کد خبر: 85473197
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«غلام شیپوری»، اصفهان را در سومین جشنواره ملی تئاتر رضوی نمایندگی می‌کند

اصفهان- ایرنا – اثر نمایشی «غلام شیپوری» اصفهان را در سومین «جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی» نمایندگی می‌کند.

به گزارش ایرنا، سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی از ۲۵ فروردین تا ۳۱ اردیبهشت در استان‌های کشور در حال برگزاری است و آثار برگزیده این جشنواره در استان محل تولید هر اثر نمایشی به اجرای عموم گذاشته شده اند.

در این دوره از جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی ۱۸ اثر از گیلان، اصفهان، تهران، تبریز، زنجان، ایلام، همدان، مریوان، لاهیجان و مرند به مرحله نهایی و اجرای عمومی راه یافته اند.

نمایش خیابانی «غلام شیپوری» به نویسندگی مصطفی جعفری خوزانی و کارگردانی پویان عطایی برگزیده اصفهان در این دوره ازجشنواره است که محمدرادمهر در آن ایفای نقش می کند.

کارگردان این اثر نمایشی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: غلام شیپوری بر اساس یک داستان واقعی است و زندگی مردی راروایت می کند که با ساز شیپور جان همرزمان خودش را نجات می‌دهد.

پویلان عطایی افزود: این شخصیت به دلیل نذری که داشته هرسال نقاره زن حرم آقا امام رضا(ع)‌ می شود.

وی گفت: این نمایش سی و هشتمین اثر خیابانی گروه تئاتر «میعاد جوان» است که امسال توانست به سومین جسنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی راه پیدا کند.

عطایی با اشاره به فضای کمدی و جدی این تئاتر خیابانی ادامه داد: این اثر نمایشی به مدت ۱۰ روز با همکاری بنیاد رضوی و حمایت دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان در سطح شهر اصفهان و مناطق مختلف استان اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی از ۲۵ فروردین تا ۳۱ اردیبهشت با اجرای عموم نمایش‌های راه یافته به این دوره از جشنواره در استان محل تولید آثار در حال برگزاری است.

آثار جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی دارای مضامین و داستان‌هایی بر اساس سیره رضوی و شخصیت امام رضا (ع) هستند.

اختتامیه این رویداد هنری ۳۱ اردیبهشت ماه جاری در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha