تمایل سرمایه‌گذار ترکیه‌ای برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار

چابهار - ایرنا - سرمایه‌گذار ترکیه‌ای به همراه شرکای واحد تولیدی پارس آلیاژ مَکُران با رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار دیدار و تمایل خود برای حضور و آغاز فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری در این منطقه آزاد را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا زولکف دونزلی سرمایه‌گذار ترکیه‌ای روز شنبه به همراه مدیران واحد تولیدی پارس آلیاژ مکران در نشست با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در خصوص شرایط مناسب و جذاب سرمایه‌گذاری در چابهار اظهارکرد: امروز در خیلی از کشورها به دلایل اشباع بازارهای آن کشورها و شرایط سخت سرمایه گذاری، عملاً سرمایه گذاران زیادی تمایل به سرمایه گذاری در آن کشورها را ندارند.

وی گفت: ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و شرایط مساعد منطقه آزادچابهار برای دسترسی به بازارهای خوب منطقه‌ای باعث شده که به چابهار سفر و تمایل خود را برای سرمایه گذاری در این منطقه ابراز کنند.

این سرمایه گذار ترکیه ای بیان کرد: چابهار با توجه به اتصال با آب های آزاد اقیانوس هند مکان مناسبی برای سرمایه گذاری است و در این باره هماهنگی های لازم را انجام خواهیم داد تا در این منطقه حضور داشته باشیم.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نیز در این دیدار شرایط امن اقتصادی، دسترسی آسان به بازارهای بین المللی، وجود زیرساخت های بندری و مشوق های خاص مناطق آزاد و تسهیل شرایط برای سرمایه گذاری را برای هیأت ترکیه تشریح کرد.

حمیرا ریگی گفت: هزینه های پایین جابجایی کالا، ورود ماشین آلات لازم برای راه اندازی تولیدات بدون عوارض گمرکی، معافیت های مالیاتی، جایگاه استراتژیک و زیرساخت های مناسب اقتصادی در چابهار، امروز این منطقه در مقایسه با سایر بنادر و مناطق آزاد، فرصت های رقابتی طلایی را برای سرمایه گذاران فراهم کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha