۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۲۹
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85473175
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ده‌ها تن از مخالفان دولت ارمنستان در ایروان بازداشت شدند

تهران – ایرنا – خبرگزاری رویترز امروز (شنبه) به نقل از وزارت کشور ارمنستان نوشت که پلیس این کشور ۴۱ معترض را که خواهان استعفای نخست وزیر شده بودند، در ایروان بازداشت کرد.

به گزارش ایرنا، رویترز اعلام کرد که تظاهرکنندگان در خیابان های ایروان به تصمیم دولت برای عودت چند روستای مرزی به جمهوری آذربایجان اعتراض کردند.

ارمنستان به تازگی خبر از تسلیم چند روستای غیرمسکونی به دولت باکو داده و آن را پیشرفتی مهم در مسیر دستیابی به پیمان صلح میان دو همسایه نامیده است.

این تصمیم بسیاری از ارمنستانی ها را خشمگین کرده و معترضان به رهبری اسقف اعظم باگرات گالستانیان (Bagrat Galstanyan) پس از چند روز پیاده روی و با طی کردن مسیری ۱۶۰ کیلومتری، پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) وارد پایتخت شدند.

این روحانی ارشد در اجتماع هزاران نفر از هوادارانش خواهان استعفای نیکول پاشینیان نخست وزیر این کشور و نافرمانی مدنی برای سرنگونی دولت وی شده بود.

احزاب مخالف در پارلمان نیز اعلام کرده اند که فرآیند استیضاح پاشینیان را آغاز می کنند، هر چند که بعید است حزب اکثریت میثاق مدنی از حمایت از پاشینیان دست بکشد.

نخست وزیر ارمنستان هفته پیش با اشاره به درخواست برخی از مردم کشورش برای توقف فرآیند تعیین حدود گفت: اگر این فرآیند را متوقف کنیم، جنگ آغاز خواهد شد. نیروهایی با حمایت برخی قدرت های خارجی به دنبال توقف فرآیند تعیین حدود بوده و هر کاری را انجام می دهند تا بخش های جدیدی از خاک ارمنستان به اشغال درآیند. آنها با استفاده از این اهرم به دنبال تغییرات سیاسی در داخل ارمنستان خواهند بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha