فیلم| بزرگترین شهرک خورشیدی کشور در کرمان آماده افتتاح شد

کرمان - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان با بیان اینکه واحدهای تولید انرژی تجدیدپذیر همچون بزرگترین شهرک تخصصی انرژی خورشیدی کشور در راین آماده افتتاح شده است گفت: همچنین شهرک صنعتی شهرستان رابُر، راین، شهرک شماره چهار و فاز توسعه شماره ۲ کرمان آماده بهره‌برداری و سرمایه‌گذاری است.

حسین میجانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بزرگترین شهرک تخصصی خورشیدی کشور در بخش راین شهرستان کرمان آماده بهره برداری شده است.

به گفته وی بزرگترین شهرک تخصصی خورشیدی کشور در بخش راین کرمان ۲۰ مهرماه ۱۴۰۲ تملک و اکنون به همت تمامی مسئولان استان کرمان آماده افتتاح و واگذاری به بخش خصوصی شده است.

مشارکت مردم و تحقق شعار سال

میجانی با اشاره به «جهش تولید با مشارکت مردم» به عنوان نامگذاری سال جاری بیان کرد: دولت این شهرک های تخصصی انرژی خورشیدی را با محوریت شرکت شهرک های صنعتی ایجاد کرده اما برای مشارکت مردم در این پروژه ها که در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ است، ساخت هر نیروگاه ۱۰۰ کیلوواتی ۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری می خواهد که در چهارسال بازگشت کل سرمایه اتفاق می افتد و به شکل تضمینی ۲۰ ساله نیز برق آنها به قیمت روز خریداری می شود.

وی ادامه داد: در مجموع پنج شهرک تخصصی خورشیدی را در استان کرمان در چهار هزار و ۵۰۰ هکتار زمین پیگیری کردیم که اگر این پروژه ها به سرانجام برسد طی پنج سال آینده سه هزار مگاوات برق در استان کرمان ایجاد می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha