۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۲۹
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85473105
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نگرانی آمریکا از لایحه «عوامل بیگانه» گرجستان

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۲۹
کد خبر: 85473105
نگرانی آمریکا از لایحه «عوامل بیگانه» گرجستان

تهران – ایرنا – مشاور امنیت ملی کاخ سفید با ابراز نگرانی از آنچه «پسرفت» دموکراسی در گرجستان نامید، مدعی شد که تصویب لایحه جنجالی «عوامل بیگانه» توسط تفلیس بر خلاف ارزش‌های دموکراتیک است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز روز شنبه به نقل از مطلب جیک سالیوان در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: به شدت از پسرفت دموکراسی در گرجستان نگرانیم.

وی ادعا کرد: نمایندگان پارلمان گرجستان با یک انتخاب حیاتی میان حمایت از آرمان‌های یورو-آتلانتیک (غربی) مردم کشورشان یا تصویب قانون «عوامل بیگانه» به سبک کرملین و مغایر با ارزش‌های دموکراتیک روبرو هستند. ما در کنار مردم گرجستان هستیم.

به نوشته رویترز، بر اساس این لایحه، سازمان‌هایی که بیش از ۲۰ درصد از بودجه آنها از منابع خارجی تامین می شود ملزم هستند که به‌ عنوان «عوامل نفوذ بیگانه» ثبت شوند.

بررسی این لایحه در روزهای اخیر یک بحران سیاسی در گرجستان ایجاد کرده است و هزاران معترض خواهان پس گرفتن آن شده ‌اند.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا نیز به تازگی با بیان اینکه گرجستان در حال حاضر بر سر یک دوراهی قرار دارد، خشونت پلیس این کشور علیه معترضان به تصویب لایحه مذکور را محکوم کرده بود.

اورسولا فون در لاین در حساب کاربری خود در ایکس نوشت: من با نگرانی شدید اوضاع گرجستان را دنبال و خشونت در خیابان‌های تفلیس را محکوم می‌کنم.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا ادامه داد: مردم گرجستان خواهان یک آینده اروپایی برای کشورشان هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha