رئیس‌جمهوری نگاه ویژه به حوزه نشر و کتاب دارد/ گام رو به جلو در حل مسایل برمی‌داریم

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با نگاه ویژه‌ای که رئیس‌جمهوری و دولت به حوزه مسایل فرهنگی و کتاب دارند، گام رو به جلو در حل مسایل چاپ و نشر برداشته و سایر مشکلات این حوزه را هم در کوتاه‌ترین زمان حل خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری، صبح روز شنبه -۲۲ اردیبهشت- با همراهی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد.

اسماعیلی پس از بازدید رئیس جمهوری از نمایشگاه کتاب تهران گفت: رئیس جمهوری به سنت هرساله، وقت موسعی گذاشتند و با ناشران از نزدیک دیدار و گفت و گو کردند، با برخی از آثار جدید آشنا شدند و سوالاتی را که داشتند مطرح کردند.



وی افزود: هر سال که آقای رئیس جمهوری به نمایشگاه کتاب می‌آیند گام رو به جلویی در حل مسایل چاپ و نشر بر می‌داریم، در یک سال اخیر بخش مهمی از مسائل را حل کردیم که مهمترین آن کاغذ تحریر بود که آقای رئیس جمهوری هم به آن اشاره کردند و به امید خدا گام بعدی را هم به زودی برخواهیم داشت.

وزیر فرهنگ گفت: امیدوار هستیم با نگاه ویژه‌ای که آقای رئیس جمهوری و دولت به حوزه مسایل فرهنگی و کتاب دارند سایر مشکلات هم در کوتاهترین زمان حل شود.

رئیس‌جمهوری نگاه ویژه به حوزه نشر و کتاب دارد/ گام رو به جلو در حل مسایل بر می‌داریم

به گزارش ایرنا، سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ اردیبهشت در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی در حال برگزاری است و تا ۲۹ اردیبهشت ادامه دارد.

ساعت کاری این دوره از نمایشگاه همانند سال‌های گذشته از ۱۰ تا ۲۰ است و در روزهای پنج‌شنبه و جمعه به مدت یک ساعت تمدید می‌شود.

ناشران عمومی در شبستان مصلا، ناشران دانشگاهی در رواق غربی؛ ناشران کودک و نوجوان، طبقه همکف و ضلع جنوبی رواق شرقی؛ ناشران خارجی و ناشران دیجیتال در طبقه اول رواق شرقی و ناشران آموزشی در طبقه دوم رواق شرقی، بخش بین‌المللی و کشور مهمان ویژه در رواق غربی، جانمایی شدند. در مجموع مساحت نمایشگاه قریب به ۱۵۰ هزار مترمربع است.

حدود ۶۰ ناشر خارجی و چهره فرهنگی از ۲۵ کشور جهان در نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ حاضر هستند؛ علاوه‌براین ۵۰ مهمان غیرایرانی در بزرگترین رویداد فرهنگی جمهوری اسلامی ایران حضور دارند.

حدود ۵۰ هزار عنوان کتاب خارجی در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ عرضه خواهد شد که باتوجه به حجم بار دریافتی پیش‌بینی می‌شود، حجم کتاب‌های خارجی، ۷۰ تُن باشد. کشور یمن، مهمان ویژه نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha