ازدحام جمعیت در شعبه‌های اخذ رای حوزه قائمشهر

ساری- ایرنا- استاندار مازندران گفت: طبق گزارش ها و اخبار رسیده، شعبه ها رای حوزه انتخابیه قائمشهر در استان با ازدحام جمعیت روبرو است.

یوسف نوری شامگاه جمعه در ستاد انتخابات مازندران با اظهار اینکه مازندران بیشترین شعبه‌های صندوق اخذ رأی روستایی را دارد، افزود: انتخابات از ساعت اولیه شروع شد و مردم نیز در این رویداد شرکت باشکوه داشتند.

وی با تقدیر از مردم پنج شهرستان استان مازندران که در انتخابات حضور فعال داشتند، گفت: انتخابات با دستور وزارت کشور تا ساعت ۲۲ تمدید شده است.

استاندار مازندران گفت: ۴۱۶ شعبه اخذ رأی مشغول جمع آوری آرای مردم هستند و عملیات رأی گیری براساس دستورالعمل وزارت کشور در حال برگزاری است.

نوری با عنوان اینکه مردم در این رویداد مهم شرکت داشتند، گفت: در حال حاضر نیز رأی گیری ادامه دارد و اخبار و گزارش‌ها حکایت‌ها از این قرار است که شعبه‌ها با ازدحام روبرو است.

استاندار مازندران با بیان اینکه در فصل اوج کشاورزی قرار داریم، گفت: کشاورزان بعد از بازگشت از مزرعه در شعبات حضور دارند و رأی از آنان در حال انجام است.

ازدحام جمعیت در شعبه‌های اخذ رای حوزه قائمشهر

به گزارش ایرنا، ستاد انتخابات کشور تصمیم گرفته که از ۲۲ حوزه انتخابیه که رأی‌گیری در آن‌ها به مرحله دوم کشیده شد، در هشت حوزه انتخابیه مرحله دوم انتخابات را به طور تمام الکترونیکی برگزار کند که یکی از این حوزه‌های انتخابیه حوزه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی است.

برای برگزاری انتخابات امروز یک هزار و ۳۷۹ دستگاه صندوق اخذ رای الکترونیک به شعب اخذ رای این حوزه انتخابیه اختصاص یافته است.

با توجه به الکترونیکی برگزار شدن تمام فرآیندهای انتخابات، به گفته حسن شهابیان رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات مازندران، شمارش آرا نیز به طور کامل الکترونیکی انجام می‌شود و در کمتر از نیم ساعت پس از پایان ساعت اخذ رأی شمارش پایان می‌یابد.

انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در روز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ به دلیل این‌که رأی‌های متعلق به هیچ‌کدام از ۵۷ نامزد این حوزه انتخابیه به حد نصاب یک‌پنجم مجموع آراء اخذ شده نرسید، به دور دوم کشیده شد.

طبق ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به تعداد ۲ برابر کرسی‌های این حوزه انتخابیه، نامزدهای برتر این رقابت انتخاباتی به مرحله دوم راه یافتند که بر اساس آرا، عمران عباسی کالی، مصطفی معلمی، کمال علیپور و علی کشوری در گردونه رقابت باقی ماندند و امروز تکلیف ۲ کرسی باقیمانده مازندران در مجلس دوازدهم از بین این چهار نفر با رأی مردم روشن می‌شود.

۳۷۰ هزار و ۴۱۰ نفر در این حوزه انتخابیه واجد شرکت در انتخابات هستند و ۴۱۶ شعبه اخذ رأی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در این پنج شهرستان در نظر گرفته شده است. ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی با حضور ۱۵۲ هزار و ۹۶۲ نفر در شعب اخذ رأی مشارکت انتخاباتی ۴۱.۳ درصدی ثبت شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha