۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۴۳
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85472533
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان ملل: بیمارستان های غزه در آستانه ی تعطیلی قرار دارند

تهران-ایرنا- دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (OCHA) در گزارشی هشدار داد که اگر اسرائیل فورا اجازه ورود سوخت به غزه را ندهد، پنج بیمارستان اصلی و پنج بیمارستان موقت در غزه بزودی تعطیل خواهند شد.

به گزارش جمعه شب ایرنا از "سی ان ان: در این گزارش آمده است: در صورت عدم ارائه سوخت مورد نیاز, در مجموع ۲۸ آمبولانس، ۱۷ مرکز سلامت، ۲۳ مرکز پزشکی در المواسی و ۱۰ کلینیک سیار که خدمات ایمن سازی، مراقبت از تروما و تغذیه ارائه می دهند نیز مجبور به توقف عملیات های خود خواهند شد.

اوچا افزود: در صورتی که سوخت به ژنراتورها نرسد، خطر مرگ بیماران در بخش‌های مراقبت‌های ویژه [ICU]، از جمله نوزادان، بیماران ترومایی که نیاز به جراحی‌های اورژانسی دارند و زنان باردار نیازمند سزارین وجود دارد. علاوه بر این، بیمارانی که از نارسایی کلیه رنج می برند از درمان حیاتی همودیالیز محروم خواهند شد.

به گزارش ایرنا, دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوارغزه در بیانیه ای اعلام کرد که ذخیره سوخت بیمارستان «شهداء الاقصی» در دیرالبلح در مرکز نوار غزه تا ۲۴ ساعت آینده به پایان می رسد.

براساس این بیانیه، توقف خدمات رسانی در این بیمارستان به یک فاجعه انسانی دیگر در نوار غزه منجر خواهد شد.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوارغزه در بیانیه خود افزود: بیمارستان شهدای الاقصی پس از تعطیلی کامل ۳۳ بیمارستان دیگر نوار غزه، تنها مرکز درمانی است که به بیماران و مجروحان خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کند.

این مرکز از جامعه جهانی و همه نهادهای بین المللی خواست، تاپیش از وقوع فاجعه ای دیگر نوار غزه، نسبت به تامین سوخت مورد نیاز بیمارستان شهداء الاقصی اقدام کنند.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوارغزه خواستار اقدام فوری برای تامین سوخت، بازسازی و راه اندازی همه بیمارستان های نوار غزه شد تا از وقوع فاجعه ای انسانی که جان هزاران نفر را تهدید می کند، جلوگیری شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha