۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۳۷
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85472529
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کمک ۵۵ میلیون دلاری کانادا به طرح خرید سامانه‌های دفاع هوایی برای اوکراین

تهران- ایرنا- بیل بلر وزیر دفاع کانادا جمعه گفت که اوتاوا ۵۵.۷ میلیون دلار به طرح آلمان به منظور خرید سامانه‌های دفاعی برای اوکراین کمک می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، بلر در دیدار با بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان در کانادا اظهار کرد: این سامانه‌ها به دفاع اوکراین در مقابل حملات هوایی روسیه که جان هزاران اوکراینی را گرفته، بیمارستان‌ها، نیروگاه‌های برق و ساختمان‌های مسکونی را تخریب کرده است، کمک می‌کند.

از آغاز حمله به اوکراین، کشورهای غربی بیش از ۳۳۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه در خارج از این کشور را مصادره کرده‌اند که بیش از ۲۰۴ میلیارد دلار آن در بلژیک قرار دارد.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا چهارشنبه بر سر طرحی برای استفاده از میلیاردها یورو سود حاصل از دارایی‌های مسدود شده بانک مرکزی روسیه برای تسلیح اوکراین و تامین مالی بازسازی این کشور پس از جنگ، به توافق رسیدند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به این گونه اقدامات غرب گفت: میهن ما فروشی نیست. دارایی های روسیه باید دست نخورده باقی بماند، زیرا در غیر این صورت واکنش شدیدی به سرقت غرب داده خواهد شد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین نیز گفت که هنوز وجوه هنگفتی از غرب در روسیه وجود دارد که می تواند هدف اقدام های متقابل مسکو قرار گیرد.

دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت ملی روسیه در واکنش به تصویب قانون مصادره دارایی‌ های مسدود شده این کشور از سوی آمریکا، خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشورهای غیردوست شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha