نتیجه انتخابات بعد از تایید هیات نظارت به اطلاع مردم می‌رسد

اردبیل - ایرنا - رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه نتیجه انتخابات را باید هیات نظارت تایید کند به محض تایید، نتیجه نهایی به اطلاع مردم خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، رضا قاسمیان عصر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه در سیستم انتخابات برای ارتقای ضریب اطمینان لایه‌های مختلف نظارتی تقویت شده است برای همین صورت جلسه‌ها گام به گام تهیه و آمارها باهم مقایسه و تطبیق داده می‌شود و وقتی هیات نظارت آمار نهایی تایید کرد، بعد از آن آمار ارائه شده قابل اتکا و اعلام است.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل اضافه کرد: ممکن است وزارت کشور بتواند نتیجه را زودتر گردآوری و در دسترس مردم قرار دهد اما هر وقت هیات نظارت آمار را تایید کرد، به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی افزود: از فعالان فضای مجازی و رسانه ای درخواست می‌کنیم به هیچ وجه با ارایه آمار غیرمستند به شایعات دامن نزنند و اگر از سوی فردی و یا رسانه‌ای اخبار غیر واقعی منتشر شود قطعا با خاطیان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل با بیان اینکه نتیجه انتخابات از سوی منابع رسمی اطلاع رسانی می‌شود،آرامش مردم را جزو حقوق آنها عنوان کرد و تصریح کرد: هیچ تجمعی در این سه شهرستان مجاز نیست و اگر کسی شادی و یا اعتراض داشته باشد، باید به صورت قانونمند بعد از روزهای شنبه و یکشنبه برنامه‌ها و مراسم خود را برگزار کند.

قاسمیان بیان کرد: وحدت و همدلی مهترین سرمایه ماست و هر کس انتخاب شود نماینده همه مردم خواهد بود و همه باید به فرد منتخب احترام بگذارند.

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل در این مرحله هر کدام از نامزدها هر تعداد رای اضافه داشته باشد، به عنوان منتخب مردم معرفی خواهد شد.

وی افزود: از ساعت هشت صبح تمامی شعب اخذ رای فعال شدند و رای گیری در یک فضای سالم بدون کمترین تاخیر برگزار شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل به شهروندان توصیه کرد در فرصت باقی مانده در پای صندوق رای حاضر شده و در جشن سیاسی مشارکت کنند.

به گزارش ایرنا ، در دور اول انتخابات هیچ کدام از نامزدهای حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد، موفق به کسب حد نصاب لازم ۲۰ درصدی برای راهیابی به مجلس نشدند.

بر اساس قانون انتخابات ، ۲ نامزد دارای بیشترین رای در این حوزه انتخابیه به دور دوم انتخابات راه یافتند و بر این اساس نماینده مردم این حوزه در مجلس دوازدهم در مرحله دوم انتخابات امروز (جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعیین و برگزیده خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha