دومین واحد گازی نیروگاه تربت‌حیدریه وارد مدار شد

تهران- ایرنا- معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی گفت: دومین واحد گازی نیروگاه سیکل‌ترکیبی راشد تربت‌حیدریه با حجم سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیون یورو همزمان با میلاد حضرت معصومه(س) به شبکه برق کشور متصل و وارد چرخه تولید انرژی الکتریکی شد.

به گزارش ایرنا از شرکت برق حرارتی، محمد رمضانی معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی افزود: در راستای توسعه تولید برق در کشور و پاسخگویی به رشد مصرف در منطقه خراسان، ساخت نیروگاه راشد تربت حیدریه با برخورداری از دو واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی و یک توربین بخار ۱۸۰ مگاواتی توسط گروه مپنا در حال اجراست.

وی با اشاره به نقش مهم این نیروگاه در رفع مشکلات مربوط به افت ولتاژ برق منطقه خراسان، ادامه داد: نیروگاه تربت‌حیدریه با هدف تأمین برق مطمئن و پایدار شبکه سراسری برق کشور، استفاده بهینه از سوخت، جلوگیری از هدر رفت ثروت ملی، حفظ محیط‌زیست، ایجاد اشتغال در منطقه و رفع مشکلات افت ولتاژ منطقه خراسان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون توسعه طرح‌های شرکت مادرتخصصی برق حرارتی با بیان اینکه نخستین واحد گازی این نیروگاه شهریورماه سال گذشته وارد مدار شده است، خاطرنشان کرد: در مدت زمان ساخت این پروژه ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم مشغول به فعالیت بوده‌اند.

رمضانی راندمان نهایی این نیروگاه را بیش از ۵۳ درصد برشمرد و گفت: نیروگاه سیکل‌ترکیبی راشد تربت‌حیدریه در زمینی به مساحت ۳۷ هکتار در ۱۲ کیلومتری شمال شرق شهرستان تربت‌حیدریه استان خراسان‌رضوی واقع شده و دومین واحد گازی آن در ساعت ۱۶:۰۶ دقیقه روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه، همزمان با میلاد حضرت معصومه(س) به شبکه برق کشور متصل شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha