جزئیات فعالیت مدارس حوزه انتخابیه قائمشهر در روز ۲۲ اردیبهشت

ساری- ایرنا- تعطیلی مدارس مازندران که ۱۲ اسفند پارسال به دلیل فعالیت شعب اخذ رأی انتخابات مجلس و خبرگان رهبری اعلام شده بود، در مورد مدارسی که امروز در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی شعبه اخذ رأی هستند به گفته رئیس ستاد انتخابات مازندران با توجه به تمام الکترونیکی برگزار شدن مرحله دوم انتخابات مد نظر نیست و همه مدارس این حوزه انتخابیه روز ۲۲ اردیبهشت دایر خواهند بود.

به گزارش ایرنا، با نزدیک شدن به ساعات پایانی اخذ رأی گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال تعطیلی مدارس حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی بین برخی خانواده‌های دارای دانش‌آموز مطرح شده که بی‌ارتباط به تعطیلی مدارس مازندران در روز فردای انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ به دلیل طولانی شدن فرآیند شمارش آرا نیست.

شامگاه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران اعلام کرده بود که به دلیل برپایی شعب اخذ رأی در بسیاری از مدارس این استان و طولانی شدن فرآیند انتخابات همه مدارس استان روز شنبه ۱۲ اسفند تعطیل است. اما الکترونیکی برگزار شدن هر ۲۶ فرآیند مرحله دوم انتخابات در این حوزه انتخابیه و سرعت عمل در شمارش و تجمیع آراء هر شعبه اخذ رأی احتمال تعطیلی مدارس این حوزه انتخابیه را تقریبا به صفر رسانده است.

رئیس ستاد انتخابات مازندران درباره احتمال تعطیلی مدارس حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی گفت: با توجه به این‌که رأی‌گیری به صورت تمام‌الکترونیکی است، شمارش آرا به سرعت انجام می‌شود و نتیجه هر شعبه نیز برای تجمیع به فرمانداری‌ها و سپس استانداری ارجاع داده خواهد شد. بنابراین انتخابات امروز نسبت به روز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ متفاوت است و نیازی به زمان طولانی و چند ساعته برای شمارش و تجمیع آرا در شعب اخذ رأی وجود ندارد.

قاسم عزیززاده گرجی با اشاره به این‌که حوزه انتخابیه قائمشهر یکی از هشت حوزه انتخابیه کشور است که همه فرآیندهای رأی‌گیری آن امروز تمام‌الکترونیک انجام می‌شود، اظهار کرد: با توجه به الکترونیکی بودن انتخابات در این حوزه انتخابیه در کمترین فرصت پس از پایان فرآیند اخذ رأی کار شمارش آرا به پایان می‌رسد.

وی افزود: اگر به هر دلیلی بنا به این باشد که مدارس این حوزه انتخابیه تعطیل باشد حتما اطلاعیه ستاد انتخابات از طریق رسانه های رسمی اعلام خواهد شد. اما ضرورتی برای تعطیلی وجود ندارد و پیش‌بینی می‌شود که چنین تصمیمی اتخاذ نشود.

به گزارش ایرنا، ستاد انتخابات کشور تصمیم گرفته که از ۲۲ حوزه انتخابیه که رأی‌گیری در آن‌ها به مرحله دوم کشیده شد، در هشت حوزه انتخابیه مرحله دوم انتخابات را به طور تمام الکترونیکی برگزار کند که یکی از این حوزه‌های انتخابیه حوزه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی است.

برای برگزاری انتخابات امروز یک هزار و ۳۷۹ دستگاه صندوق اخذ رای الکترونیک به شعب اخذ رای این حوزه انتخابیه اختصاص یافته است.

با توجه به الکترونیکی برگزار شدن تمام فرآیندهای انتخابات، به گفته حسن شهابیان رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات مازندران، شمارش آرا نیز به طور کامل الکترونیکی انجام می‌شود و در کمتر از نیم ساعت پس از پایان ساعت اخذ رأی شمارش پایان می‌یابد.

انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در روز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ به دلیل این‌که رأی‌های متعلق به هیچ‌کدام از ۵۷ نامزد این حوزه انتخابیه به حد نصاب یک‌پنجم مجموع آراء اخذ شده نرسید، به دور دوم کشیده شد.

طبق ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به تعداد ۲ برابر کرسی‌های این حوزه انتخابیه، نامزدهای برتر این رقابت انتخاباتی به مرحله دوم راه یافتند که بر اساس آرا، عمران عباسی کالی، مصطفی معلمی، کمال علیپور و علی کشوری در گردونه رقابت باقی ماندند و امروز تکلیف ۲ کرسی باقیمانده مازندران در مجلس دوازدهم از بین این چهار نفر با رأی مردم روشن می‌شود.

۳۷۰ هزار و ۴۱۰ نفر در این حوزه انتخابیه واجد شرکت در انتخابات هستند و ۴۱۶ شعبه اخذ رأی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در این پنج شهرستان در نظر گرفته شده است. ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی با حضور ۱۵۲ هزار و ۹۶۲ نفر در شعب اخذ رأی مشارکت انتخاباتی ۴۱.۳ درصدی ثبت شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha