۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۵۷
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85472354
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون حوزه علمیه خواهران بوشهر: دختر در فرهنگ اسلامی جایگاه والایی دارد

بوشهر- ایرنا- معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: در فرهنگ اسلامی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بها و جایگاه والایی که به دختر داده می شود قابل طرح و بالیدن است.

" فاطمه مجاهد " روز جمعه به مناسبت آغاز دهه کرامت و روز دختر در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: دهه پر برکت کرامت آغازش میلاد مبارک دختر گرامی هفتمین امام شیعیان و پایانش میلاد مسعود خورشید تابناک ایران زمین حضرت علی بن موسی الرضا (ع) گره خورده است.

وی افزود: در اندیشه اسلامی دختر از انچنان جایگاهی برخوردار است که وجود دختر در خانه موجب برکت برای پدر و مادر قلمداد می شود .

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان بوشهر تصریح کرد: در فرهنگ اسلام شان و منزلت زن به گونه ای است که آمده است تولد دختر باعث رفت و آمد ملائک به خانه می شود و در بوسیدن و هدیه دادن فرزند دختر مقدم شود که چنین ادبیاتی در مورد فرزند پسر با این کیفیت و کمیت نداریم.

مجاهد یاد آورشد: در فرهنگ اهل بیت (ع) که ریشه در وحی و کلام الهی دارد، زنان و دختران از جایگاه خاصی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: تعابیر زیبا و بلندی که برای دختران به کار گرفته شده است نشان از امتیاز و ویژگی خاص طبیعی و روحی دختران دارد.

مجاهد گفت: پیامبران و اولیای الهی در احقاق حقوق و ایفای نقش سالم و سازنده زنان، برترین جریان سازی و هدایت را داشته اند طوریکه ما به دختران خود همیشه می گوییم الگوی شما حضرت زهرا ، حضرت زینب و حضرت معصومه (س) هستند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان بوشهر افزود: نخستین صفت و ویژگی خاص حضرت فاطمه معصومه سلام الله بعنوان الگوی دختران ایرانی اسلامی در تعامل ایشان با پدرش تعریف می شود.

وی تصریح کرد: در سیره اهل بیت ( ع) احترام و محبت والد - فرزند دو طرفه است و در گام نخست از طریق پدر و مادر انتقال داده می‌شود و احترام و محبت فرزند به والدین در واقع انعکاس آن چیزی است که دریافت شده است.

مجاهد یادآور شد: یکی از ویژگی های بسیار مهم شخصیت حضرت معصومه (س) که ایشان را در بین سایر دختران حضرت موسی بن جعفر خاص کرده جایگاه علمی ایشان است.

وی افزود: علم آموزی از نظر اسلام آنقدر ارزش و بها دارد  که توصیه شده است مسلمانان برای کسب علم و دانش هیچ مرزی را متصور نشوند چرا که علم قدرت و عظمت می آورد .

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: حضرت فاطمه معصومه سلام الله در شرایط خفقان حاکم بر شیعیان و عدم دسترسی به امام معصوم و به نیابت از پدر پاسخگوی سوالان علمی و شبهات اعتقادی آنها بود که این جایگاه علمی نشان دهنده آن است که اسلام در مرجعیت علمی برای زن و مرد تفاوتی قائل نشده است.

مجاهد ادامه داد: امروزه دختران ما اگر در استفاده از وقت و زمان رسیدن به جایگاه علمی و مهارتی تلاش کنند در واقع بهترین الگوبرداری را داشته اند .

وی تصریح کرد: وقت و زمان ، الگوی گرانبهایی  است که دشمنان برای دور کردن نوجوانان ما از اهداف عالیه به هر طریقی سرمایه گذاری کرده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha