هلال احمر کرمانشاه ۲۸ هزار نفر از زائران بزرگداشت شهدای بازی دراز را اسکان داد

کرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل هلال احمر استان کرمانشاه گفت: این جمعیت در مراسم بزرگداشت عملیات و شهدای بازی دراز بیش از ۲۸ هزار نفر از زائران شرکت کننده را اسکان داد.

محمدباقر محمدی روز جمعه هنگام حضور در ستاد انتخابات کرمانشاه طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از ۲ هزار نفر نیز از خدمات امداد و نجات و همچنین پایگاه های آموزشی و فرهنگی هلال احمر استان طی ۲ روز برگزاری این مراسم بهره مند شدند.

وی اضافه کرد: در مجموع ۳۰ هزار نفر زائر که از اقصی نقاط ایران برای حضور در این مراسم به کرمانشاه آمده بودند؛ از جمعیت هلال احمر استان خدمات دریافت کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه عملیات افتخار آمیز بازی دراز یادآور رشادت دلاورمردان این سرزمین دانست و تاکید کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروزه فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

به گزارش ایرنا، بر اساس برآوردها در مراسم امسال بزرگداشت شهدای بازی دراز بیش از ۴۰ هزار نفر زائر از اقصی نقاط ایران به کرمانشاه آمدند.

عملیات ظفرمند بازی دراز در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ از سوی رزمندگان ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه و در راس آنها خلبان شهید شیرودی انجام شد.

طی هشت روز عملیات دلاورانه مدافعان وطن ارتفاعات بازی دراز در غرب کرمانشاه از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل تلفات و خسارات زیاد مجبور به عقب نشینی شد.

ارتفاعات راهبردی بازی دراز میان شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است که ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف آن تسلط کاملی بر این سه شهر غرب کرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیده بانی و رصد فعالیت های رزمندگان اسلام استفاده می کرد.

در عملیات بازی دراز ۵۴ دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، ۲ بالگرد، ۲ دستگاه ادوات مهندسی دشمن بعثی منهدم و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ متجاوز کشته، زخمی و اسیر شدند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت در هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشک باران ارتش بعث قرار گرفت و در این مدت ۸۵۶ شهید، یک هزار و ۴۰۰ جانباز و ۱۱۲ آزاده سرافراز تقدیم میهن کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha