۲۱ اردیبهشت و رای‌دهندگان پای کار در مشهد

مشهد- ایرنا- برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه مشهد و کلات، به نوعی محکی برای اراده رای‌دهندگانی است که هیچگاه عرصه را خالی نکرده و با سماجتی انقلابی و مثال زدنی پای کار هستند تا کار را تمام کنند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا، گشت و گذاری ساده در شعب اخذ رای در سطح کلانشهر مشهد نشان می دهد رای دهندگان حضور آرام و با طمأنینه ای در هزار و ۲۰ شعبه اخذ رای این شهر دارند که این وضعیت همیشه در برگزاری دور دوم انتخابات معمول و طبیعی است.

در دوره گذشته ۴۸۰ نامزد انتخاباتی برای تصاحب پنج کرسی نمایندگی حوزه انتخابیه مشهد و کلات رقابت داشتند که اکنون این تعداد به ۲ نامزد کاهش یافته است و طبیعی است بسیاری از رای دهندگان که در مرحله نخست، به خصوص به صورت غیرلیستی رای داده و دل در گرو یک نامزد آشنا یا مقبول داشتند، در این دوره شاید رغبت چندانی برای حضور در پای صندوق های رای نداشته باشند.

شنیدن سخن رای دهندگانی که در دور دوم انتخابات در مشهد رای داده اند، نشان می دهد این دسته یا از قبل و بر اساس فهرست ها پا به عرصه انتخاب گذاشته اند و یا براساس وظیفه دینی و ملی به جست و جوی نامزد اصلح برآمده اند.

بانوی ۶۰ ساله ای که در محدوده خیابان "حرعاملی" پای صندوق رای آمده بود در گفت گو با خبرنگار ایرنا، ادای دین براساس وظیفه دینی و ملی را عامل مشارکت انتخاباتی خود عنوان کرد.

۲۱ اردیبهشت و رای‌دهندگان پای کار در مشهد

"عرفان عباس‌لو" فرزند ۲۹ ساله وی نیز اظهار داشت: برای گزینش فرد اصلح از میان ۲ نامزد کنونی، از دوستان و بستگان پرس و جو کردیم و به جمع‌بندی رسیدیم.

شهروند ۶۲ ساله ای که به همراه همسرش به شعبه اخذ رای خیابان "شهید دستغیب" آمده بود نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس آشنایی قبلی و نیز پرس و جو از دوستان و آشنایان به نامزد منتخب خود رسیده ام.

وی با خنده گفت: البته همسرم رای خودش را دارد و نمی دانم به همین نامزد رای می دهد یا خیر.

در دیگر شعبه اخذ رای مردی که به همراه همسر و ۲ فرزندش پای صندوق رای آمده بود، به ایرنا گفت: امروز نیز مطابق رای خود در دور نخست، که منطبق با یکی از فهرست های انتخاباتی است، رای دادم.

این جوان ۳۴ ساله که تقریبا شناخت کاملی از نامزدهای یاد شده داشت؛ حضور در دور دوم انتخابات را تکمیل کار دور نخست انتخابات توصیف کرد.

۲۱ اردیبهشت و رای‌دهندگان پای کار در مشهد

زن ۶۵ ساله ای نیز در یکی از شعب رای‌گیری به ایرنا گفت: از دوستان و همسایگان خود نشانی شعبه رای نزدیک منزلم را جویا شدم، بهتر بود مساجد و مدارس واقع در حاشیه خیابان‌های اصلی در دور دوم انتخابات برای رای دادن استفاده می‌شد.

مسوولان در شعبه اخذ رای مسجد الرسول (ص) خیابان دستغیب مشهد، شمار آرای دوره اول انتخابات در این مسجد را ۵۵۰ رای عنوان کرده و به خبرنگار ایرنا گفتند: تعداد رای دهندگان این دوره این شعبه هنوز با آن رقم فاصله زیادی دارد.

نماینده فرماندار در یکی دیگر از شعب اخذ رای در بلوار "شهید قرنی" شمار رای دهندگان را تا ساعت ۱۵ بعد از ظهر نسبتا مطلوب خواند و گفت: در دوره گذشته انتخابات ۴۵۰ نفر در این شعبه رای داده بودند.

مسوول شعب اخذ رای در مسجدی واقع در خیابان "آیت الله عبادی"، شمار رای دهندگان این شعبه در دوره گذشته انتخابات را هزار و ۲۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: پیش بینی می کنیم شمار رای دهندگان در ساعات پایانی انتخابات این دوره افزایش یابد.

۲۱ اردیبهشت و رای‌دهندگان پای کار در مشهد

۵۵ هزار نفر تا ظهر رای دادند

مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: تعداد تعرفه‌های اخذ رای مصرف شده در حوزه انتخابیه مشهد و کلات تا حدود ساعت ۱۲:۳۰ امروز از مرز ۵۵ هزار نفر گذشته است.

کمال سرویها افزود: امروز رای‌گیری در هزار و ۶۴ شعبه اخذ رای در این حوزه انتخابیه راس ساعت آغاز شد و بر اساس اعلام عوامل نظارتی، هیچ مشکلی از شعب اخذ رای تاکنون گزارش نشده است.

در دور نخست انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات، تعداد واجدان شرایط رای دادن ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر اعلام شده بود و فرماندار مشهد ظهر ۱۱ اسفند در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرده بود که یک چهارم واجدان شرایط رای در انتخابات شرکت کرده اند.

با مقایسه آمار بالا، درصد مشارکت در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد و کلات تا حدود زیادی مشخص است، اما در توصیف رای دهندگان می توان گفت که امروز، روز زنان و مردان، جوانان و پیرانی است که پای کار انتخابات هستند، کسانی که آمده اند تا کار را بدون هیاهو و تبلیغ و بر اساس ادای تکلیف دینی و ملی تمام کنند.

تکلیف ۱۷ نفر از ۱۸ نماینده ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی در دور نخست انتخابات مجلس مشخص شد و یک نماینده دیگر از میان ۲ نامزد شامل «کاظم معتمدی فر و حسنعلی اخلاقی امیری» برای تصاحب یک کرسی دیگر حوزه انتخابیه مشهد و کلات امروز ۲۱ اردیبهشت ماه برگزیده می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha