طنین صدای انتخابات مجلس در شبکه‌های رادیویی

تهران- ایرنا - شبکه‌های رادیویی امروز جمعه ۲۱ اردیبهشت، تمام قد کنار مردم حضور داشتند تا راوی صادقی برای بازتاب حضور پر شور مردم ایران در دومین دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی باشند. به همین منظور گروه های برنامه‌ساز از نخستین لحظات شروع رأی‌گیری این رسالت مهم را به عهده داشتند تا بتوانند به واسطه پخش برنامه‌های متنوع انعکاس دهنده شور مردم در این روز مهم و سرنوشت ساز باشند.

به گزارش ایرنا از معاونت صدا، در این گزارش به تفکیک، توضیحاتی پیرامون فعالیت هر شبکه در روز برگزاری دومین دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی آمده است.

رادیو ایران انعکاس دهنده صدای ایل قشقایی

شبکه رادیویی ایران ویژه برنامه انتخابات را با نام روز انتخاب از ساعت ۸ صبح در حوزه انتخابیه آغاز کرد. در ابتدای شروع برنامه، احمد وحیدی وزیر کشور توضیحاتی پیرامون انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و راهیابی نامزدها به دور دوم انتخابات داد.

وی بیان کرد انتخابات پایه‌های مردم سالاری دینی کشور را مستحکم‌تر می‌کند.

همچنین علی رشیدی گزارشگر رادیو ایران با استقرار در ستاد انتخابات وزارت کشور، لحظه به لحظه روایتگر خبرهای انتخابات بود. بخشی از برنامه روز انتخابات این شبکه اختصاص به گزارش گزارشگر برنامه ایرانیاران از استان فارس داشت که روایتگر صدای ایل قشقایی پای صندوق رای بود.

طنین صدای انتخابات مجلس در شبکه‌های رادیویی

رادیو جوان همگام با رأی اولی‌ها

در ویژه برنامه زنده «متولد ایران» رادیو جوان، گزارشگر این شبکه با استقرار در حسینیه ارشاد از حال و هوای انتخابات در دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و به حضور رأی اولی‌ها اشاره کرد همچنین در بخشی از این برنامه پیرامون ساعت انتخابات و اینکه افرادی که در دوره اول به هر دلیلی نتوانستند شرکت کنند در دور دوم می‌توانند حضور داشته باشند و رأی بدهند، اعلام شد.

طنین صدای انتخابات مجلس در شبکه‌های رادیویی

رادیو فرهنگ با هم برای ایران

علیرضا نوری گزارشگر رادیو فرهنگ با استقرار در ستاد انتخابات با وزیر کشور و مسئولان گفت‌وگو داشت. سمیه نجفی دیگر گزارشگر این شبکه با حضور در امامزاده صالح از حال و هوای مردم در دور دوم انتخابات گفت همچنین سیدمرتضی کاظمی دینان مدیر رادیو فرهنگ در برنامه با هم برای ایران به تشریح و تبیین اهمیت شرکت در انتخابات و مجلس پرداخت.

در بخشی از برنامه، علیرضا اسلامی کارشناس سیاسی تاکید کرد که انتخابات روایتگر قدرت ملی، پشتوانه امنیت و دیپلماسی ملی است.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با این شبکه از همه مردم برای شرکت در انتخابات دعوت کرد. سیدمحمد تقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۴۰ درصد نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، زن هستند و این نشانه حضور زنان در عرصه های مختلف کشور است.

رادیو تهران با شهرآرا از مسجد لرزاده

شبکه رادیویی تهران با استقرار در مسجد لرزاده به صورت زنده برگزاری دور دوم انتخابات و حضور پرشور مردم را از ویژه برنامه شهرآرا پوشش داد و گزارشگران با حضور در سطح شهر، شورای نگهبان، استانداری و وزارت کشور و... با مسئولان و مردم گفت و گو کردند. علیرضا محمدی گزارشگر رادیو تهران با احمد وحیدی، وزیر کشور در ساعات اولیه رای گیری و اعلام رسمی شروع انتخابات گفت و گو کرد.

ایران جان رادیو سلامت با اجرای اسناوندی

ویژه برنامه روز انتخابات شبکه رادیویی سلامت با نام ایران جان با اجرای محیا اسناوندی و مسعود خواجه وند و با محوریت اثرگذاری انتخاب های ما در زندگی و آینده، روانه آنتن شد. حسن ابوالقاسمی رئیس بیمارستان بقیه الله عج و فوق تخصص هماتولوژی ضمن دعوت از پزشکان، کادر درمان و دانشجویان برای شرکت از انتخابات تاکید کرد حضور پررنگ ما پای صندوق رأی باعث افزایش اعتبار و اقتدار ما در دنیا خواهد بود.

رادیو نمایش و گزارش های آمیزبالا

شبکه رادیویی نمایش از قالب متفاوتی برای برنامه روز انتخابات بهره برد. این شبکه در برنامه "هم رأی: روز انتخاب" که از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح روی آنتن رفت، تلاش کرد از دور دوم انتخابات، خاطراه ای ماندگار برای ذهن مردم خلق کند. گزارشگر اختصاصی این شبکه عروسکی به نام آمیزبالا، پیرمردی هفتاد ساله بود که به سراغ حوزه های رای گیری در سطح شهر تهران می رفت و در قالب گفت‌وگو با مردم و ارائه گزارشی متفاوت، انعکاس دهنده شور و هیجان مردم پای صندوق های رأی بود.

طنین صدای انتخابات مجلس در شبکه‌های رادیویی

رادیو اقتصاد با رهیافت

شبکه رادیویی اقتصاد در قالب برنامه‌های روزانه شبکه به موضوع انتخابات پرداخت. حجت الاسلام مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با برنامه رهیافت تاکید کرد مجلس می‌تواند بسیار قوی و تاثیرگذار باشد زیرا با وضع قوانین همه را در چهارچوب و راستای مصالح ملی نگه می دارند. از اینرو مجلس از اقتدار کامل برخوردار است. علی شعبانی رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه هم در گفت‌وگو با شبکه رادیو اقتصاد و برنامه روی خط اقتصاد اعلام کرد که به کاربران اجرایی انتخابات نحوه استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی اخذ رأی آموزش داده شد.

همچنین هادی ثروتی کارشناس سیاست بین‌الملل در برنامه رهیافت به نقش مردم در انتخاب افراد مستعد و دغدغه های مهم اقتصادی صحبت کرد.

همراه با غیر علنی در رادیو صبا

شبکه رادیویی صبا در قالب پخش برنامه‌های متنوع همچون صبح صبا، عصر صبا، غیر علنی، بی زحمت و زنگ انشا در فضایی متفاوت به موضوع انتخابات و طرح و پاسخ دهی به چالش های انتخاباتی پرداخت.

رادیو ورزش با دختران ایران

شبکه رادیویی ورزش در قالب برنامه‌های روزانه گردش و ورزش، دختران ایران، سکوی دانش، جهان ورزش، داورانه و فوتبال ۹۲ در قالب گفت‌وگو با ورزشکاران و مسئولان پیرامون دور انتخابات مصاحبه کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha