اتخاذ تدابیر لازم برای اخذ رای در مناطق روستایی خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - فرماندار بیرجند گفت: با توجه به تعداد روستاها در سه شهرستان بیرجند، درمیان و خوسف و احتمال عزیمت بسیاری از مردم به روستاها و تفرجگاه‌ها، پیش‌بینی‌های لازم برای اخذ رای مردم در مناطق روستایی صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علی فاضلی فرد روز جمعه اظهار کرد: صندوق اخذ رای در دورترین نقاط حوزه انتخابیه مستقر شده است.

وی افزود: ۲۸۷ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابه بیرجند، درمیان و خوسف پیش بینی شده که نسبت به مرحله قبل دو شعبه بیشتر شده است.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه از این تعداد ۱۶۷ شعبه ثابت و ۱۲۰ شعبه سیار است، تعداد شعب شهری را ۱۴۵ شعبه و شعب روستایی را ۱۴۲ شعبه برشمرد و گفت: با توجه به نزولات جوی و بارندگی های اخیر با تلاش راهداران و تمهیدات اندیشیده شده همه راه‌های روستایی باز است و تردد در آنها جریان دارد.

وی با بیان اینکه ۲ شهرستان درمیان و خوسف و چهار بخشداری حوزه های فرعی کار انتخابات را مدیریت می کنند، گفت: در مجموع در این مرحله در شعب اخذ رای بین ۱۴ تا ۲۰ نفر عوامل اجرایی شامل نظارت، بازرسی و نمایندگان کاندیداها فعالیت دارند.

فاضلی فرد افزود: پنج هزار و ۶۰۰ نفر عوامل اجرایی در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف حضور دارند.

وی با اشاره به آغاز انتخابات از ساعت هشت صبح امروز افزود: در صورت لزوم با اختیارات وزارت کشور، زمان انتخابات ۲ ساعت تمدید می‌شود و در صورت نیاز، ادامه تمدید با کسب اجازه از شورای نگهبان میسر خواهد بود.

فرماندار بیرجند گفت: رأی دهندگان مرحله دوم انتخابات مجلس با ارائه یکی از پنج مدرک هویتی کارت ملی، شناسنامه، کارت پایان خدمت، گذرنامه و گواهینامه می توانند رأی بدهند.

وی بیان کرد: متولدین ۲۱ اردیبهشت سال ۸۵ به قبل می توانند در دور دوم انتخابات شرکت کنند و افرادی که در مرحله نخست در همین حوزه (بیرجند، درمیان و خوسف) رأی دادند همچنین افرادی که در مرحله اول انتخابات در هیچکدام از حوزه های انتخاباتی کشور شرکت نکرده اند، می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

فاضلی فرد از مردم فهیم حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف خواست مانند مرحله اول انتخابات با حضور گسترده و رأی حداکثری خود، نماینده مقتدری را برای کرسی مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان هم اعلام کرد: ۵۰ درصد شعب اخذ رای دور دوم انتخابات در حوزه شهری و ۵۰ درصد شعب در مناطق روستایی حوزه انتخابیه مستقر است.

موسی سلیمی افزود: از مجموع شعب دایر شده ۱۸۸ شعبه در شهرستان بیرجند، ۵۶ شعبه در شهرستان درمیان و ۴۳ شعبه در شهرستان خوسف فعالیت دارد.

فرایند اخذ رای مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح روز جمعه ۲۱ اردیبهشت با رقابت ۲ نامزد در حوزه انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف" آغاز شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha