۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۵۷
کد خبر: 85472186
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه یزد: دختران، نقش مهمی در تربیت نسل آینده کشور دارند

یزد-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه دختران، نقش مهمی در تربیت نسل آینده کشور دارند، گفت: آنها به عنوان معلمان تربیت کننده نسل آینده با الگو گرفتن از حضرت فاطمه معصومه (س)، کرامت و عزت خود را حفظ کنند.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمد رضا ناصری در خطبه های این هفته نماز جمعه یزد افزود: دختران یکی از بهترین مخلوقات عزیز خداوند هستند و به عنوان آینده سازان کشور، نقش مهمی در تربیت نخبگان و نسل موفق برای آینده کشور دارند.

وی ادامه داد: دشمنان همواره برای دختران برنامه ریزی می کنند تا ارزش آنها را پایین آورده و کرامت انسانی را از بین ببرند و لذا همه خانواده باید با انتخاب نام خوب در مرحله اول و سپس اخلاق اسلامی و حفط کرامت برای تربیت راهنمایی و آموزش صحیح دختران گام بردارند.

امام جمعه یزد گفت: در انقلاب اسلامی ایران دختران پیشرفت های بسیار زیادی کرده اند و به خصوص در علم و دانش قله های پیشرفت را طی می کنند و جایگاه دختران و زنان بسیار رفیع است.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه گفت: مقام معنوی و عظمت حضرت فاطمه معصومه (س)باعث شده است سالها شهر قم به عنوان مرکز و پناهگاه علم شهره باشد و به برکت حضور ایشان ،دستورات اهل بیت منتشر می شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد افزود: دهه کرامت را در پیش داریم و کرامت بالاترین افتخاری است که خداوند به انسان ها داده است .

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد گفت: اینکه حرکت بزرگی در انقلاب آغاز شد و ایران توانست در برابر همه ابرقدرت ها ایستادگی کند و با علم و دانش، خود را ثابت کند این از کرامت است.

رییس شورای اسلامی شهر یزد نیز به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه گفت: گره‌های چند دهه شهر که آرزوی مسئولان و مردم بود و اجرا نشده باقی مانده بود در این شورا تصمیم گیری و باز شد.

عزیزالله سیفی افزود: بسیاری از اقداماتی که سالها مورد درخواست و مطالبه مردمی بود در این شورا با اتحاد و همفکری اعضا تصمیم گیری و اجرایی شد ، معضلاتی چون تکمیل نبودن رینگ شهری، مشکلات آبگرفتگی معابر و پروژه های ترافیکی نیمه تمام شهر یزد.

وی ادامه داد: رینگ ‌شهری یزد بیش از ۲۵ سال بلاتکلیف بود و درهیچ دوره ای ورود نکرده بودند اما این اقدام بزرگ در این دوره از شورا انجام شد و پروژه هایی مثل بلوار آیت الله ابوترابی بعد از ۲۰ سال اجرا شد .

رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: میادین معلم، امام حسین (ع)، اطلسی، امام علی (ع)، شهدای یعقوبی و زیرگذرهای ریلی و برخی از نقاط شهر اصلاح هندسی و یا میدان به چهار راه تبدیل شد و بلوار دانش پایه به بلوار استقلال بعد از ۱۸ سال بلاتکلیفی اجرا شد .

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha