۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۵
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85472182
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

حضور ۵۲ درصدی مردان و ۴۸ درصدی بانوان در انتخابات سمیرم و لنجان

اصفهان- ایرنا- دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: نزدیک به ۵۲ درصد از آرا در حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان در دور دوم انتخابات مجلس تاکنون، توسط مردان و ۴۸ درصد توسط بانوان به صندوق‌های اخذ رای ریخته شده است.

به گزارش ایرنا، مهدی سلیمانی روز جمعه در یک برنامه تلویزیونی افزود: مشارکت مردم در ۲ حوزه انتخابیه سمیرم و لنجان خوب بوده است.

وی اضافه کرد: ارائه اصل یکی از مدارک هویتی پنجگانه (کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، گواهینامه رانندگی و کارت خدمت دوره ضرورت نظام وظیفه) برای رای دادن در انتخابات ضروری است.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان خاطرنشان کرد: افرادی که دارای شناسنامه قدیمی هستند حتما کدملی خود را نیز همراه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، فرایند رای‌گیری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت روز جمعه همزمان با سایر مناطق کشور در ٢ حوزه انتخابیه سمیرم و لنجان در استان اصفهان آغاز شد.

٢٢١ شعبه اخذ رای در ۲ حوزه انتخابیه مورد اشاره برای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است.

در حوزه سمیرم ۶۸ صندوق اخذ رأی (۴۹ شعبه ثابت و ۲۸ شعبه سیار) و در حوزه لنجان نیز ۱۵۳ شعبه اخذ رأی (۱۳۷ شعبه ثابت و ۱۶ شعبه سیار) برای جمع آوری آرای مردم مستقر است.

در این مرحله از انتخابات، افرادی که در مرحله نخست در همین ۲ حوزه رأی دادند و کسانی که در مرحله اول انتخابات شرکت نکردند می‌توانند رأی خود را به صندوق بیندازند.

نتیجه انتخابات اسفند ۱۴۰۲ دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه سمیرم و لنجان اصفهان به دور دوم کشیده شد.

بر اساس نتیجه انتخابات ۱۱ اسفند سال گذشته از میان ۱۹ نماینده استان اصفهان در ۱۵ حوزه انتخابیه، هشت نفر برای چهار سال دیگر بر صندلی‌های سبز رنگ مجلس تکیه می‌زنند، ۱۰ نفر جای خود را به نمایندگان جدید می‌دهند و در ۲ حوزه انتخابیه نیز تکلیف در دور دوم مشخص خواهد شد.

در حوزه انتخابیه سمیرم، رحیم کریمی و سید محمد موسوی و در حوزه انتخابیه لنجان نیز اکبر پولادی و حسین رجایی برای راهیابی به مجلس در دور دوم به رقابت می‌پردازند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha