مخبر: برگزاری انتخابات مجلس در سلامت و امنیت کامل از افتخارات دولت  آیت الله رییسی است

تهران- ایرنا- معاون اول رئیس جمهور گفت: برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم جزو افتخارات دولت مردمی آیت الله رئیسی بود و حقیقتا انتخابات افتخار آمیز بود که در سلامت و امنیت کامل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمد مخبر صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه و در دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهر تهران با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور رای خود را به صورت الکترونیکی ثبت کرد.

معاون اول رئیس جمهور پس از ثبت رای خود در ستاد انتخابات وزارت کشور با قدرانی از وزیر کشور و تمامی دست اندرکاران انتخابات ،شورای نگهبان و ناظران بر انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: حضرت امام (ره) بنیان انتخابات را گذاشت و ما شاهد بودیم در هیچ شرایطی و در هیچ مرحله‌ای از انقلاب، انتخابات در جمهوری اسلامی حتی برای یک ساعت به تعویق نیفتاده است.

مخبر با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امیدواریم که مردم عزیز مثل دور گذشته با شور و نشاط در انتخابات شرکت کرده و از این فرصت استفاده کنند.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: جا دارد از وزیر کشور و همه دست‌اندرکاران انتخابات و نیز شورای نگهبان و ناظرین بر انتخابات تشکر کنم.

مخبر گفت: من تقریباً در تمام انتخابات‌ها بعد از انقلاب تاکنون به شکلی به‌عنوان ناظر، مجری و غیره درگیر و دخیل بوده‌ام.

وی گفت: از افتخارات دولت مردمی آیت‌الله رئیسی است که انتخابات مجلس دوازدهم حقیقتاً یک انتخابات افتخارآمیز است که در سلامت و امنیت کامل برگزار شد. حتما با حضور مردم شاهد تکمیل مجلس شورای اسلامی به عنوان عصاره ملت، خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، رقابت ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۴۵ نماینده راس ساعت ۸ صبح امروز - جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه - در ۱۵ استان آغاز شد.

امروز مردم کشورمان با حضور در پای صندوق های رای در ۲۲ حوزه انتخابیه شامل تبریز، شبستان، میانه، پارس‌آباد، سمیرم، لنجان، کرج، تهران، ورامین، بیرجند، مشهد، آبادان، رامهرمز، خدابنده، زنجان، شیراز، مرودشت، خرم‌آباد، قائمشهر، ملایر، کرمانشاه و گنبدکاووس، سرنوشت ۴۵ کرسی باقیمانده قوه مقننه را تعیین می کنند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، حدود ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه برای مرحله دوم در سراسر کشور در نظر گرفته شده است و انتخابات در این مرحله در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

در حوزه انتخابیه تهران نیز طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در مرحله اول یک میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود و از بین نامزدها ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که امروز برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان به رقابت می پردازند.

طبق قانون کسانی می‌توانند در انتخابات یک حوزه انتخابیه در دور دوم شرکت کنند که در دور اول در همان حوزه انتخابیه رأی داده اند. همچنین افرادی که در دور اول رأی نداده اند می‌توانند در این دوره رأی دهند.

رأی‌دهندگان الزاما با هریک از پنج سند هویتی کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، گواهینامه و کارت پایان خدمت می توانند رای خود را به صندوق بیندازند.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha