۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۰
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85472001
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰۰ دانش آموز سنندجی خدمات دندانپزشکی دریافت کردند

سنندج- ایرنا- رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: طرح وارنیش فلورایدتراپی ۷۰۰ دانش آموز ابتدایی منطقه کانی کوزله سنندج به مناسبت پویش سلامت دهان و دندان در کلینیک این دانشکده اجرا شد.

به گزارش ایرنا، دکتر رستگار خسروی روز جمعه با اعلام این خبر به خبرنگاران اظهار کرد: دانش آموزان ابتدایی دختر و پسر از هفت دبستان منطقه کانی کوزله به همراه والدین به کلینیک مراجعه و خدمت وارنیش، فلوراید تراپی را به صورت رایگان دریافت کردند.

وی افزود: فلوراید ژلی چسبناک و غلیظ است که بدون بی‌حسی و درد، با یک برس کوچک بر روی دندان‌های کودک مالیده و باعث حفظ سلامتی و افزایش مقاومت دندان در برابر پوسیدگی می‌شود.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از مراقبت های بعد وارنیش خبر داد و اضافه کرد: پس از انجام وارنیش فلوراید کودک باید تا پایان آن روز از نوشیدنیها و غذاهای خنک و ولرم غیر داغ خوراکیهای نرم و غیر چسبنده استفاده کند تا وارنیش فلوراید بتواند مدت بیشتری بر روی دندانها باقی بماند و اثر گذاری لازم در کاهش پوسیدگی را داشته باشد.

خسروی ادامه داد: لازم است قبل از انجام وارنیش فلوراید کودک دندانهای خود را مسواک زده باشد بنابراین در روزی که قرار است وارنیش فلوراید زده شود و از طرف مدرسه اعلام می‌شود کودک مسواک و خمیردندان خود را به همراه داشته باشد.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از اهمیت بالای این طرح برای سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان در آینده گفت و افزود: دانش‌آموزانی که مشکل پوسیدگی دندان داشتند باتوجه به غربالگری هایی که در هفته های گذشته انجام و تشکیل پرونده صورت گرفت، به زودی برای انجام خدمات تخصصی تر دندانپزشکی به صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند.

خسروی از اجرای این طرح با همکاری اداره آموزش‌وپرورش شهرستان سنندج خبر داد و گفت: دانش‌آموزان ابتدایی منطقه کانی کوزله سنندج که امروز نوبت اول وارنیش را دریافت کردند باید در دو نوبت و به فاصله زمانی ۶ ماه وارنیش فلوراید را دریافت کنند که مرحله بعدی آن در مهر و آبان انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha