سد «سراب» صالح آباد خراسان رضوی پس از ۱۶ سال سرریز شد

مشهد-ایرنا- معاون فرماندار صالح آباد گفت: ۱۶ سال از احداث و آبگیری سد «سراب» این شهرستان می‌گذرد که خوشبختانه امروز این سد به ظرفیت ۵.۶ میلیون مترمکعب سرریز شد.

مرتضی یوسفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۴۸ ساعت گذشته بارشهای خوبی در شهرستان صالح آباد رخ داد اما به دلیل بروز سیلاب ۱۵ واحد مسکونی در روستاهای «رحیم آباد» و «حاجی آباد» آسیب جدی دیده و یا زیر آب رفته‌اند و وسایل زندگی مردم نیز از بین رفته است.

وی با بیان اینکه تعدادی دامداری نیز در روستاهای «رحیم‌آباد و حاجی‌آباد» صالح‌آباد تخریب شده است، بیان کرد: در مجموع قنات‌های ۲۰ روستای شهرستان بواسطه سیلاب و بارشهای شدید آسیب دیده است که این آسیب در روستاهای حاجی‌آباد و رحیم‌آباد ۱۰۰ درصد است.

فرماندار صالح آباد اظهار کرد: سیلاب موجب قطع آب شرب ۲۳ روستای صالح آباد شد که از این تعداد آب شرب ۱۰ روستا برقرار شده و ۱۳ روستا نیز امروز با تانکر آبرسانی شدند.

یوسفی ادامه داد: برق روستاهای حاجی آباد و «میخک» از دیروز قطع است و نیروهای شرکت برق در حال رفع عیب و رفع قطعی شبکه نیرو هستند.

به گزارش ایرنا، شهرستان صالح آباد با ۵۵ هزار نفر جمعیت و ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای ترکمنستان و افغانستان در ۲۵۱ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد.

۱۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن شهرهای صالح آباد و جنت‌آباد هستند و بقیه نیز با کشاورزی دیم در ۹۱ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار زندگی می‌کنند.

صالح آباد دارای ۲ سد شامل سراب و کال‌کراب است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha