مشارکت بالای مردم در انتخابات نشانه وحدت و انسجام است + فیلم

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: هرچه درصد آرای مردم و مشارکت در انتخابات بیشتر باشد، نشان دهنده وحدت و انسجام در داخل کشور است و دشمن هم نمی‌تواند توطئه‌های خود را عملی کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز جمعه با حضور در شعبه ثابت مستقر در شهرداری بیرجند بعد از انداختن رای خود به صندوق در جمع خبرنگاران افزود: دشمنان اگر چشم طمع نسبت به نظام ما داشته باشند یا بخواهند در گوشه و کنار شیطنت کنند، با حضور مردم در صحنه نخواهند توانست.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هرچه درصد مشارکت مردم در انتخابات بالا باشد شاهد مجلس بسیار قوی خواهیم بود اظهار کرد: هرچه مجلس قوی‌تر باشد بدون شک روند کار و پیشرفت در کشور و همراهی خوب مجلس با دولت سیزدهم بیشتر خواهد شد لذا ما شاهد اتفاقات خوب در کشور خواهیم بود و پروژه‌ها به سرعت پیش خواهد رفت همچنین تفاهم و همدلی در کشور بیشتر می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: امیدواریم وحدت و انسجامی که وجود دارد و سبب اتفاقات خوبی در دولت سیزدهم شد در مجلس دوازدهم هم وجود داشته باشد تا در یک فضای تعاملی بین نمایندگان و دولتمردان شاهد ادامه روند کار و پیشرفت در کشور باشیم.

قناعت افزود: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ از چهار حوزه انتخابیه خراسان جنوبی، سه حوزه انتخابیه تعیین تکیلف شد و منتخبان مردم به مجلس راه یافتند اما حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف به دلیل نرسیدن آرا به حد نصاب، به دور دوم کشیده شد.

وی گفت: برای ستاد انتخابات استان مرحله اول و دوم هیچ تفاوتی ندارد و برای تامین مقدمات، ملزومات، تعرفه‌ها، نظم و هماهنگی دستگاه‌ها و پشتیبانی‌ها مانند مرحله اول انتخابات تدابیر لازم اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه امروز مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است ادامه داد: خراسان جنوبی یکی از ۱۵ استان‌ و حوزه انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف" یکی از ۲۲ حوزه انتخابیه است که دور دوم انتخابات در آنها برگزار می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: تمامی برنامه‌های انتخابات و هماهنگی‌ها بر اساس جدول زمان بندی پیش رفته که از قبل از طریق ستاد انتخابات کشور به استان‌ها از جمله خراسان جنوبی ابلاغ شده و در حال برگزاری است.

وی با تاکید بر اینکه در مرحله نخست انتخابات شاهد حضور پررنگ، جدی و مشارکت بسیار بالای مردم خراسان جنوبی بودیم گفت: در انتخابات ۱۱ اسفند شاهد سرما و یخبندان شدید در استان بودیم که شرایط اخذ رای را با مشکل مواجه کرد اما با همین شرایط خراسان جنوبی به لحاظ مشارکت مردم، رتبه دوم کشوری را کسب کرد.

قناعت افزود: تفاوت رتبه دوم خراسان جنوبی به لحاظ مشارکت مردم در انتخابات با رتبه سوم کشوری حدود ۶ یا هفت درصد بوده اما فاصله با رتبه اول سه دهم درصد یعنی فاصله کمتر از نیم درصد است.

وی گفت: امیدواریم امروز نیز مردم خراسان جنوبی به ویژه سه شهرستان بیرجند، درمیان و خوسف با حضور در صندوق‌های رای و مشارکت بالای خود حماسه دیگری را خلق ‌کنند.

فرایند اخذ رای مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح روز جمعه ۲۱ اردیبهشت با رقابت ۲ نامزد در حوزه انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف" آغاز شد.

۲۸۷ شعبه اخذ رای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف در نظر گرفته شده که از این تعداد ۱۶۷ شعبه ثابت و ۱۲۰ شعبه سیار است.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی امروز ۲۱ اردیبهشت در ۱۵ استان کشور شامل ۲۲ حوزه انتخابیه، ۴۷ فرمانداری و ۸۱ بخشداری برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha