۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۱
کد خبرنگار: 5300
کد خبر: 85471958
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بازخوانی خاطرات مرد طلایی هانگژو که اجل مهلتش نداد

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۱
کد خبر: 85471958
بازخوانی خاطرات مرد طلایی هانگژو که اجل مهلتش نداد

تهران- ایرنا- فوت ناگهانی مرد طلایی پارادوومیدانی ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو درحالی جامعه ورزش را به سوگ نشاند که مرور دوباره آخرین مصاحبه او بعد از کسب مدال طلا در هانگژو حاوی نکات قابل تاملی است؛ از انگیزه او برای فتح سکوی پارالمپیک پاریس گرفته تا ادای احترامش به شهدای ۸ سال دفاع مقدس.

به گزارش ایرنا، رشید مسجدی مرد طلایی پارادوومیدانی ایران که همین چند ماه پیش روی سکوی قهرمانی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو خوش درخشید، روز گذشته (پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه) به دلیل ابتلا به بیماری سرطان در سن ۳۵ سالگی درگذشت.

فوت ناگهانی مرحوم مسجدی درحالی جامعه ورزش را متاثر کرد که این قهرمان ارزنده از شانس‌های اصلی کاروان پارالمپیک ایران برای کسب مدال در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس بود.

او که در پاراآسیایی هانگژو با شکستن رکورد آسیا روی سکوی قهرمانی ایستاد، بعد از کسب این افتخار مصاحبه جالب توجهی داشت که مرور دوباره آن خالی از لطف نیست.

مرحوم مسجدی در این مصاحبه احساس‌اش از کسب مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو را این‌طور، تشریح کرد: احساسم قابل وصف نیست. نه من بلکه تمام بچه‌های کاروان تمرینات زیادی کردند و وقتی این‌طور رکوردزنی می‌کنیم و حتی فراتر از انتظار نتیجه می‌گیریم، حس قابل قبولی نسبت به خود داریم. این‌که می‌توانیم دل مردم و فدراسیون را شاد کنیم خودش نکته بسیار مهمی است.

او که پیش‌تر در مسابقات پاراجهانی پاریس مدالش را به شهدای ۸ سال دفاع مقدس کرده بود، به همان سنت طلای بازی‌های پااراآسیایی‌اش را هم به شهدا تقدیم و تاکید کرد، مدال‌های بعدی‌اش از جمله مدال پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را هم به شهدا تقدیم خواهد کرد، اما اجل فرصت این کار را به مسجدی نداد.

بخش پایانی صحبت‌های او در این مصاحبه بیان‌گر نگاه عمیق او به ارزش‌های شهداست. او گفته بود: مدیون جانبازان و شهدای ۸ سال دفاع مقدس هستیم و اگر آن‌ها نبودند، ما هم نمی‌توانستیم امروز رکوردشکنی کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha