پایان روند رای‌گیری و آغاز شمارش آرای دور دوم انتخابات مجلس

استانها - ایرنا - فرآیند اخذ رای مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای رقابت ۹۰ نامزد از ساعت هشت صبح روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برای انتخاب ۴۵ نماینده در ۱۵ استان و ۲۲ حوزه انتخابیه آغاز شد.

به گزارش ایرنا، امروز انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه انتخابیه تبریز، شبستان، میانه، پارس‌آباد، سمیرم، لنجان، کرج، تهران، ورامین، بیرجند، مشهد، آبادان، رامهرمز، خدابنده، زنجان، شیراز، مرودشت، خرم‌آباد، قائمشهر، ملایر، کرمانشاه و گنبدکاووس، آغاز و سرنوشت ۴۵ کرسی باقیمانده قوه مقننه تعیین می شود.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، حدود ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه برای مرحله دوم در سراسر کشور در نظر گرفته شده است و انتخابات در این مرحله در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود و رای دهندگان با پنج سند هویتی کارت ملی، شناسنامه ، گذرنامه ، گواهینامه و کارت پایان خدمت می توانند رای خود را به صندوق بیاندازند.

براساس قانون اساسی افرادی می توانند در دور دوم انتخابات شرکت کنند که دور اول در همان حوزه انتخابیه رای داده باشند و یا افرادی که در دور اول رای نداده باشند.

طبق قانون همه متولدین ۲۱ اردیبهشت سال ۱۳۸۵ بعنوان رای اولی و پیش از آن می‌توانند در انتخابات پیش رو رای دهند به شرط اینکه در مرحله اول کلا رای نداده باشند یا فقط در این حوزه انتخابیه رای خود را به صندوق انداخته باشند.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تمامی اخبار لحظه به لحظه در خصوص دور دوم انتخابات را با کلیک روی نام استان مربوطه برخط بخوانید:

آذربایجان شرقی - اردبیل - اصفهان - البرز - تهران - خراسان رضوی - خراسان جنوبی - خوزستان - زنجان - فارس - کرمانشاه - گلستانلرستان - مازندران - همدان 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اخبار و حواشی انتخابات استانها براساس زمان انتشار در ادامه آمده است.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

۱۰:۳۲ - نتایج نهایی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان‌ها

 فرآیند اخذ رای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه انتخابیه(۱۵ استان) که از ساعت هشت تا ۲۴ روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برای تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده خانه ملت آغاز شده بود، با حضور آگاهانه مردم پایان یافت.

۲۰:۴۶ - جا مانده های انتخابات تبریز هم رسیدند

دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی در حالی دنبال می شود که تا ساعت ۲۱ این انتخابات تمدید شد و این در حالی است که جا مانده های انتخابات هر چند دیر اما به هر دلیلی اکنون پای صندوق های رای حاضر می شوند.

۲۰:۴۶ -  فرایند رای‌گیری تا آخرین نفر حاضر در شعب ادامه دارد

فرماندار رامهرمز گفت: فرایند رای‌گیری تا آخرین نفر حاضر در شعب اخذ رای ادامه دارد اما انتظار می رود مردم نیز برای مشارکت در انتخابات سریعتر در شعب حضور یابند.

۲۰:۴۴ - رییس ستاد انتخابات کرمانشاه: برخی شعبات اخذ رأی با ازدحام مواجه است

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: با وجود ازدحام جمعیت در برخی شعبات اخذ رأی شهر کرمانشاه، کار رای گیری با نظم و امنیت همچنان ادامه دارد.

۲۰:۴۱ - شمارش آرای انتخابات در حوزه انتخابیه کلات آغاز شد/ ادامه رای‌گیری در مشهد

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: کار رای‌گیری انتخابات مجلس در شهرستان کلات در ساعت ۲۰ پایان یافته و کار شمارش آرا در شعب انتخاباتی آغاز شده است و این در حالی است که کار اخذ آرا در شهرستان مشهد، با توجه به تمدید وزارت کشور، همچنان ادامه دارد.

۲۰:۴۰ - توضیحات استاندار لرستان در خصوص نحوه‌ اجرای انتخابات

 ابوطالب شفقت استاندار لرستان عصر جمعه با حضور در ستاد انتخابات استان آخرین آمارهای مربوط به نحوه‌ی اجرای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی را ارایه کرد.

۲۰:۳۹ - رای گیری در روستاهای دورافتاده و شهرهای کوچک لرستان پایان یافت

استاندار لرستان گفت: فرآیند رای گیری در روستاهای دورافتاده با جمعیت پایین و شهرهای کوچک استان به اتمام رسیده است.

۲۰:۳۶ - ازدحام جمعیت در شعب اخذ رأی دشت ورامین

با نزدیک شدن به ساعات پایانی دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و با تمدید زمان رأی گیری، شعب اخذ رأی در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک مملو از جمعیتی است که خود را برای رأی دادن به نامزد مورد نظر خود به این اماکن رسانده‌اند.

۲۰:۳۰ - نتیجه انتخابات بعد از تایید هیات نظارت به اطلاع مردم می‌رسد

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه نتیجه انتخابات را باید هیات نظارت تایید کند به محض تایید، نتیجه نهایی به اطلاع مردم خواهد رسید.

۲۰:۲۲ -  آغاز زندگی مشترک زوج گنبدی پای صندوق رای

زوج ترکمن اهل گنبدکاووس زندگی مشترک خود را روز جمعه با حضور در پای صندوق رای یکی از روستاهای نوار مرزی این شهرستان آغاز کردند.

۲۰:۲۲ - حضور مردم خرم‌آباد در پای صندوق های رای

مردم خرم‌آباد روز جمعه با حضور در شعب مختلف ، رأی خود را به صندوق انداختند.

۲۰:۲۲ - ۶۰ تیم رسانه‌ای مرحله دوم انتخابات مجلس در گنبدکاووس را پوشش دادند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به همکاری خوب خبرنگاران در پوشش انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری، گفت: پوشش رسانه‌ای مرحله دوم انتخابات در گنبدکاووس با همکاری ۶۰ تیم رسانه‌ای انجام شد.

۲۰:۱۳ - هیچ گزارش تخلفی در مراکز اخذ رای دریافت نشد

رییس ستاد انتخابات فارس گفت: فرآیند انتخابات در ۹۹ درصد شعب به صورت کاملا برخط در حال انجام است و گزارش خاصی مبنی بر اختلال یا تخلف در مراکز اخذ آرا نداشتیم.

۱۸:۵۲ - بانوی ۱۰۰ ساله گنبدی رای خود را در صندوق انداخت

 «تاج‌خانم منکلی» بانوی ترکمن و ۱۰۰ ساله اهل گنبدکاووس عصر امروز جمعه ۲۱ اردیبهشت در دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کرد و رای خود را در صندوق انداخت.

۱۸:۵۲ - ترسیم آینده‌ای روشن در صفوف شبانه انتخابات فارس

آسمان رو به تاریکی رفته اما شور و شوق برای روشنایی آینده همچنان مردم فارس را در صف‌های انتخابات و پای صندوق‌های رأی نگاه داشته است.

۱۸:۴۵ - هواداران نامزدهای انتخابات مجلس در گنبدکاووس به شایعات توجه نکنند

رییس هیات نظارت بر انتخابات گلستان از هواداران ۲ نامزد حوزه انتخابیه گنبدکاووس خواست به شایعات توجه نکنند و برای اطلاع از تعداد دقیق آرا فقط به منابع رسمی و معتبر مراجعه کنند.

۱۸:۴۲ - هرگونه اظهارنظر در خصوص نتایج انتخابات پیش از رعایت تشریفات قانونی جرم است

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان زنجان گفت: هیچکس تا پایان انتخابات از محتویات صندوق خبر ندارد بنابراین هرگونه اظهارنظر زودهنگام در خصوص نتایج طبق قانون جرم محسوب می‌شود.

۱۸:۳۶ - حضور پرشور بیرجندی‌ها پای صندوق‌های رای

هرچه از زمان برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف در خراسان جنوبی می‌گذرد، حضور مردم پای صندوق‌های رای به ویژه در مرکز استان بیشتر می‌شود.

۱۸:۳۵ -  انتخابات در استان به علت استقبال شهروندان تمدید شد

 استاندار زنجان به تمدید انتخابات در استان تا ساعت ۲۰ اشاره کرد و گفت: استقبال شهروندان علت درخواست تمدید انتخابات بود که البته در سراسر کشور فرآیند رأی گیری فعلا ۲ ساعت تمدید شده است.  

۱۸:۲۲ - مدارس استان شنبه ۲۲ اردیبهشت تعطیل نیست

 رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: کار شمارش آرا به صورت الکترونیک و در سریعترین زمان انجام می‌شود لذا مدارس این استان فردا شنبه ۲۲ اردیبهشت قطعا باز است.

۱۸:۰۱ - ثبت بیش از ۷۵ تماس با موضوع گزارش تخلف انتخاباتی در استان تهران

رییس هیات بازرسی انتخابات استان تهران از تماس و ثبت بیش از ۷۵ تماس با خط تلفن ۴۵۵۰۰ (سامانه دریافت گزارش تخلف انتخاباتی) از سوی شهروندان این استان خبر داد.

۱۸- شعب انتخاباتی در جنوب غربی و شمال شرق استان تهران میزبان روسای قوای مجریه و مقننه

استان تهران در دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی میزبان آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان در جنوب غرب و محمد باقر قالیباف رئیس مجلس در شمال شرق استان بود.

۱۷:۴۸-  افزایش صف‌های اخذ رای در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز

 مشاهدات خبرنگاران ایرنا حاکی است که در ساعات اخیر صف‌های طولانی در شعب اخذ رای حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز تشکیل شده و حضور مردم در پای صندوق‌های رای افزایش یافته است.

۱۶:۵۷- امکان اخذ رای افراد دارای شرایط خاص در بیرجند فراهم است

 افراد معلول یا دارای شرایط خاص در شهرستان بیرجند می‌توانند در همان محل سکونت، رأی خود را به صندوق بیندازند.

۱۶:۲۰- شهروندان قبله تهران درباره برگزاری انتخابات الکترونیکی چه گفتند؟

 شهروندان شهر ری بعنوان قبله تهران درباره برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران ری شمیرانات اسلامشهر و پردیس گفتند که با برگزاری انتخابات از حالت سنتی به الکترونیک وقت بسیار کمتری صرف ایستادن پای صندوق های رای شد.

۱۵:۵۰-مردم رای دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند

 فرماندار ویژه شهرستان مرودشت و رییس ستاد انتخابات در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد از مردم این حوزه انتخابیه درخواست کرد که رای دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند.

۱۵:۲۰ - بهار انتخاباتی در دور دوم انتخابات مشهد و کلات

مردم مشهد در بهار امسال و در ۲۱ اردیبهشت‌ماه با حضور پرشور در شعب اخذ رای، مشارکت مردمی را در دور دوم انتخابات در خطه نور و خورشید به تصویر کشیدند.

۱۵:۱۲ - حضور پرشور مردم در انتخابات به تشکیل مجلس قوی کمک می‌کند

امام جمعه گنبدکاووس با مهم دانستن مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و با تاکید برضرورت حضور پرشور مردم در این عرصه مهم سیاسی تصریح کرد: داشتن مجلس قوی نیازمند مشارکت بالای مردم است.

۱۵:۱۱ - اختصاص شعبه سیار ویژه برای اخذ رای صیادان آبادان

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان به اختصاص ۱۴ شعبه سیار برای اخذ را افرادی که توانایی حضور در شعب منتخب و مراکز درمانی خبر داد و گفت: شعبه سیار ویژه برای اخذ رای صیادان در نظر گرفته شده است.  

۱۵:۰۸ - رای اولی‌ها: برای تکمیل حماسه سیاسی آمده‌ایم

حضور رای اولی‌ها در مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند طراوتی از نوع شور و اشتیاق را به همراه دارد، آنان با در دست داشتن شناسنامه‌های خود به میدان آمده‌اند تا برای نخستین بار در عرصه سرنوشت‌ خود مشارکت و حماسه سیاسی ۱۱ اسفندماه را تکمیل کنند

۱۵:۰۶ - حضور پرشور در انتخابات باعث تحکیم مولفه های قدرت کشور می‌شود

فرمانده منطقه پدافندهوایی شمالغرب ارتش با بیان اینکه شرکت در انتخابات از مظاهر تولید قدرت ملی است، گفت: حضور پرشور در انتخابات باعث تحکیم مولفه های قدرت کشور در برابر نظام های استکباری می شود.

۱۴:۵۷ - امامان جمعه استان تهران: حضور حداکثری مردم موجب تشکیل مجلسی در تراز انقلاب اسلامی است

امامان جمعه شهرستانهای استان تهران ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه (س) بعنوان بزرگداشت روز دختر ، اعلام کردند: انتخابات مظهر اقتدار و عزت ایران اسلامی و شرکت حداکثری مردم در این رویداد مهم سیاسی موجب تشکیل مجلسی قوی و در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شود.

۱۴:۴۹ - جشن مشارکت ملی در حوزه انتخابیه قائمشهر

ده‌ها هزار تن از شهروندان شهرستان‌های قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی از صبح امروز و با آغاز فرآیند اخذ رأی در ۴۱۶ شعبه ثابت و سیار نام ۲ نماینده مد نظرشان برای این حوزه انتخابیه را در صندوق‌های الکترونیک ثبت کردند.

۱۴:۴۶ - کوک ساز انتخابات با شور هنرمندان تبریزی

اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه تبریز با حضور بزرگان و چهره‌های مطرح ملی و استانی، گرد هم آمده و آرای خود را به صندوق انداختند تا ساز انتخابات را کوک کردند.

۱۴:۴۱ - جوانان نباید نسبت به سرنوشت کشور بی تفاوت باشند

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان گفت: نوجوانان و جوانان نباید نسبت به سرنوشت کشور بی تفاوت باشند و با حضور در محافل سرنوشت ساز در تصمیم گیری ها شرکت کنند.

۱۴:۳۵ - حضور ۵۲ درصدی مردان و ۴۸ درصدی بانوان در انتخابات سمیرم و لنجان

 دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: نزدیک به ۵۲ درصد از آرا در حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان در دور دوم انتخابات مجلس تاکنون، توسط مردان و ۴۸ درصد توسط بانوان به صندوق‌های اخذ رای ریخته شده است.

۱۴:۱۷ - با رأی خود از نظام جمهوری اسلامی حمایت کنیم

امام جمعه مرودشت شرکت در انتخابات را از نمادهای مردم سالاری دینی و مایه افتخار دانست و گفت: باید با حضور پرشور در این عرصه سیاسی و با رای خود از نظام جمهوری اسلامی حمایت کنیم.

۱۴:۰۰ - حضور مردم کرمانشاه پای صندوق‌های رای

مردم شهر کرمانشاه امروز جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه با حضور در پای صندوق‌های رای در دوره دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کردند.

۱۳:۵۶ - نمایش دوباره وفاداری و همدلی در خراسان جنوبی

مردم خراسان جنوبی این بار در حوزه‌ انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف با حضور پر شور در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جلوه‌هایی از همدلی و وفاداری به نظام جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشتند.

۱۳:۵۶- استقرار صندوق های اخذ رای در ایستگاه های مترو تهران

صندوق‌های اخذ رأی همزمان با برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ایستگاه‌های منتخب مترو تهران و حومه مستقر شده است.

۱۳:۵۵- گردهمایی هنرمندان تبریزی برای شرکت در انتخابات مجلس

هنرمندان تبریزی در گردهمایی برپا شده مجتمع فرهنگی و هنری ۲۹ بهمن تبریز در دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پای صندوق رای آمدند.

۱۳:۵۴ - دستاورد انتخابات، مجلس انقلابی برای خدمت به مردم است

فرمانده سپاه عاشورا گفت: دستاورد انتخابات امروز، مجلس و مردمی قوی، حل مشکلات کشور و مجلس انقلابی برای خدمت و جوابگویی به مشکلات مردم است.

۱۳:۵۱ - اسلامی: ۲۲۸ هزار رای اولی داریم/ درصدد برگزاری الکترونیکی انتخابات ریاست جمهوری هستیم

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه ۲۲۸ هزار رای اولی داریم، گفت: به دنبال این هستیم که فرایندهای الکترونیکی انتخابات را در انتخابات مختلف از جمله ریاست‌جمهوری تسری دهیم.

۱۳:۴۵ - عدم حضور در انتخابات، حق اعتراض را از ما سلب می‌کند

هنرمند و بازیگر تبریزی با بیان این‌که عدم حضور در انتخابات، حق اعتراض را از ما سلب می‌کند، گفت: امروز وظیفه داریم تا سرنوشت خود را تعیین کنیم و اگر ما به میدان نیاییم، کسانی که نباید و نمی‌خواهیم، انتخاب می‌شوند و آن موقع دیگر حق اعتراض نخواهیم داشت.

۱۳:۳۹ - حضور هنرمندان آذربایجان شرقی در پای صندوق به اقتدار کشور کمک می‌کند

استاندار آذربایجان شرقی گفت: حضور هنرمندان استان در پای صندوق به اقتدار و ابهت کشور و ارتقای مشارکت مردم در انتخابات کمک می‌کند تا مجلس و ایران قوی محقق شود.

۱۳:۳۳ - نتایج انتخابات ۲ ساعت بعد از پایان اعلام می شود/ اهمیت یک رای در مرحله دوم

استاندار تهران با اشاره به اینکه رقابت در مرحله دوم انتخابات حتی با یک رای هم تعیین کننده است، گفت: تمام شعب رای گیری فعال است و از دوستان قول گرفته ایم که نتایج انتخابات را حداکثر تا ۲ ساعت بعد از اتمام کار به وزارت کشور اعلام کنیم.

۱۳:۲۱ - روستاییان دشت ورامین با شرکت در انتخابات پای کار انقلاب آمدند/ کارگران هم آمدند

همزمان با آغاز انتخابات دور دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، روستانشینان دشت ورامین با حضور پرشور در شعب اخذ رأی، پای کار انقلاب آمده و پایبندی خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی به نمایش گذاشتند.

۱۳:۲۱ - داشتن مجلسی قوی مستلزم حضور پرشور مردم در انتخابات است

فرمانده ناحیه سپاه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه مجلس قوی نیازمند حضور پرشور اقشار مختلف در انتخابات است، مردم این شهرستان را به مشارکت حداکثری در دور دوم انتخابات مجلس دعوت کرد.

۱۳:۱۹ - وجود آثار تبلیغاتی اطراف شعب اخذ رای ممنوع است

سخنگوی ستاد انتخابات مرحله دوم انتخابات آذربایجان شرقی اعلام کرد: هر گونه وجود آثار تبلیغاتی اجرای و گروه های سیاسی در اطراف سعی اخذ رای ممنوع بودن و غیرقانونی است.

۱۳:۱۵ - استقبال کرمانشاهیان از مرحله دوم انتخابات/ صف طولانی در برخی شعب

 گزارش خبرنگاران ایرنا از سطح شهر کرمانشاه حاکیست که در برخی از شعب اخذ رای از جمله دبیرستان استقلال و مسجد جامع این شهر شاهد ازدحام جمعیت هستیم و صف‌ تشکیل شده است.

۱۳:۱۰ - حضور پرشور مرزنشینان گنبدی در دور دوم انتخابات مجلس

بخشدار داشلی‌برون از توابع شهرستان گنبدکاووس از حضور پرشور مردم این بخش مرزی در شعب اخذ رای مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: حضور مرزنشینان پای صندوق رای در ساعات باقی مانده و عصر بیشتر خواهد شد.

۱۲:۵۴ - رأی تحول‌خواهانه مردم حوزه انتخابیه قائمشهر در همه ادوار انتخابات مجلس

 مردم حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی امروز در حالی به شعب اخذ رأی می‌رود و تکلیف ۲ کرسی این حوزه انتخابیه در مجلس را مشخص می‌کنند که در هر ۱۱ دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از مجلس دوم تا مجلس دوازدهم همواره تحول‌خواه ظاهر شدند و در هیچ دوره‌ای ترکیب قبلی نمایندگان را تکرار نکردند.

۱۲:۴۳ -  انتخاب آگاهانه گره‌گشای مشکلات 

آخوند عبدالکریم جاور، امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس بر ضرورت حضور پرشور مردم این شهرستان در دور دوم انتخابات مجلس تاکید کرد و گفت: حضور آگاهانه در انتخابات و برگزیدن فرد اصلح، گره‌گشای مشکلات است.

۱۲:۲۲ - نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی: مرحله دوم، تکمیل کننده انتخابات است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: مرحله دوم تکمیل کننده انتخابات است و اگر افراد در این مرحله شرکت نکنند همانند این است که یک کار ناقصی را انجام داده اند.

 رئیس‌کل دادگستری فارس گفت: انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد و شیراز و زرقان  از ساعت هشت صبح و بدون کمترین مشکلی در حال برگزاری است و امنیت در این حوزه‌ها برقرار است.

۱۲:۰۵ - صف‌های امید و انتظار؛ جمعه سرنوشت‌ساز فارس برای سه کرسی بهارستان

می‌گوید کاندیدای انتخابی‌اش هنوز نتوانسته رأی کافی را برای ورود به بهارستان کسب کند و او می‌خواهد شانس دوباره‌اش را برای راه‌یافتن این کاندیدا به مجلس امتحان کند، این برای دومین بار است که به این مکان آمده تا شاید این فرصت دوباره امید تازه‌ای را برای تحقق خواسته‌های چندین ساله‌اش زنده کند.

۱۲:۰۴ - اخذ رای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حرم مطهر رضوی

برخی مردم مشهد با حضور در حرم مطهر رضوی در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کردند.

۱۲:۰۳ - شرکت در انتخابات را به ساعات پایانی موکول نکنید

رئیس هیات نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی با بیان اینکه فرآیند اخذ رای در استان در حال انجام است، گفت: واجدان شرایط، شرکت در انتخابات را به ساعات پایانی موکول نکنند.

۱۲:۰۱ -  اهمیت مرحله دوم انتخابات در خوزستان کمتر از مرحله اول نیست

 استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه اهمیت مرحله دوم انتخابات در استان کمتر از مرحله اول نیست گفت: در این مرحله مردم با حضور خود می توانند در تعیین سرنوشت کشور نقش تاثیرگذاری داشته و کاندید اصلح را راهی مجلس شورای اسلامی کنند.

۱۱:۵۸ - بانوان گنبدی پرچمداری خود را در انتخابات مجلس به نمایش می‌گذارند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: بانوان به عنوان پرچمداران عرصه مشارکت از آرمان‌های انقلاب اسلامی این بار هم نمایشی چشمگیر از حضور پرشور خود را در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به نمایش می‌گذارند.

۱۱:۵۷ - مجلس شورای اسلامی جایگاهی مهم در تعیین سرنوشت کشور دارد

استاندار فارس گفت: مردم حاضر نیستند حق تعیین سرنوشت خود را بویژه درباره مجلس شورای اسلامی با جایگاهی که این نهاد در تعیین سرنوشت کشور داردٰ واگذار کنند.

۱۱:۵۴ - شهروندان با حضور پای صندوق های رای از تعیین نمایندگان خود استقبال کردند

 فرماندار اسلامشهر شهروندان برای تعیین سرنوشت خود استقبال کردند با بیان اینکه امروز شهروندان برای تعیین نمایندگان خود با حضور درپای صندوق های رای از انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی استقبال کردند گفت : اجرای فرآیند تحویل ۸۰۰ صندوق الکترونیکی اخذ رای و ۳۰۰ دستگاه احراز هویت و سایر ملزومات شعب به نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای انجام شد.

۱۱:۳۱ - امکان رای دهی الکترونیکی برای روشندلان فراهم است

رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات آذربایجان شرقی اعلام کرد: امکان رای دهی الکترونیکی برای روشندلان در حوزه انتخابات تبریز، آذرشهر و اسکو فراهم است.

۱۱:۲۵ - امامان جمعه اهل سنت گنبدکاووس: مردم شیعه و سنی حضور پرشوری در انتخابات مجلس دارند

امامان جمعه اهل سنت گنبدکاووس با اشاره به زندگی مسالمت آمیز همراه با وحدت اقوام و مذاهب ساکن این شهرستان مرزی گفتند: با توجه به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی، مردم شیعه و سنی گنبدکاووس همواره حضوری پرشور در انتخابات داشته و دارند.

۱۱:۱۰ - رئیس مجلس :مشارکت در انتخابات نزدیک ترین راه تغییر و تحول در امور است

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بدون شک اگر ما به دنبال تحول و تغییر هستیم ، نزدیک ترین پنجره ای که می شود این تحول و تغییر اتفاق بیفتد، مشارکت در انتخابات است که همه سلایق ، نگاهها، گروهها و افراد شرکت کنند. 

۱۱:۰۰ - مردم از گمانه زنی در مورد نتیجه انتخابات پرهیز کنند

 معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی روند مطلوبی دارد و از مردم انتظار می رود از هرگونه گمانه زنی بی اساس در مورد نتیجه پرهیز کنند.

۱۰:۴۱ -  مجلس قوی موجب تقویت نظام است

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با حضور در پای صندوق رای مرحله دوم دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات گفت: مجلس قوی موجب تقویت نظام است.

۱۰:۳۶ - یکهزار و ۵۰۰ نفر در حوزه انتخابیه بیرجند تامین امنیت را بر عهده دارند

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: هزار و ۵۰۰ نفر از عوامل انتظامی استان در زمینه تامین امنیت انتخابات حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف مشارکت دارند.

۱۰:۳۴ - ۱۸ هزار نفر مسئول اجرای فرایند انتخابات در مشهد هستند

فرماندار مشهد گفت: ۱۸ هزار نیروی اجرایی، نظارت و پلیس مسئول برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای در حوزه مشهد و کلات هستند.

۱۰:۳۴ - امنیت و دقت ویژگی مهم انتخابات تمام الکترونیک است

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر امنیت و دقت را ۲ ویژگی مهم و اساسی انتخابات تمام الکترونیک عنوان کرد و گفت: در انتخابات تمام الکترونیک، در کمترین زمان می‌توان نتایج آرا را مشخص کرد و به سهولت به سمع و نظر مردم رساند.

۱۰:۳۱ - الکترونیکی شدن انتخابات زمان اعلام نتایج را کاهش خواهد داد

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

۱۰:۲۷ - ۶۹۰ نفر بر سلامت انتخابات مجلس در گنبدکاووس نظارت می‌کنند

رییس هیات نظارت بر انتخابات گلستان گفت: سه ناظر در هر یکی از ۲۳۰ شعبه اخذ رای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گنبد کاووس بر سلامت انتخابات نظارت دارند.

۱۰:۲۱ - رای‌گیری ۲۸۷ شعبه حوزه انتخابیه بیرجند/ حضور مردم در ساعات اولیه

فرایند اخذ رای مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی از ساعت هشت صبح روز جمعه ۲۱ اردیبهشت همزمان با ۲۱ حوزه انتخابیه سراسر کشور در حوزه انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف" آغاز شد که قشرهای مختلف مردم در ساعات اولیه رای‌گیری، پای صندوق‌های رای حاضر شده‌اند.

۱۰:۱۹ - ۱۹ تیم بازرسی بر روند انتخابات در قرچک نظارت می‌کنند

رئیس هیأت بازرسی ستاد انتخابات دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان قرچک گفت: در جریان برگزاری روند فعالیت ستاد انتخابات ۱۹ تیم بازرسی بر روند انتخابات امروز نظارت کرده و تخلفات را گزارش می دهند.

۹:۵۴ - مسیر توسعه کشور از مجلس می‌گذرد

استاندار آذربایجان شرقی پس از انداختن رای خود در ساعات اولیه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: مسیر توسعه و آبادانی کشور از مجلس می‌گذرد.

۹:۴۶ -  انتخابات سرنوشت جامعه را رقم می‌زند

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: شرکت در انتخابات از بزرگترین عبادات است زیرا سرنوشت جامعه محسوب می‌شود.

۹:۳۹ - سه هزار نفر کار برگزاری انتخابات دور دوم مجلس را در حوزه انتخابیه ملایر برعهده دارند

فرماندار ویژه ملایر گفت: حدود سه هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی کار برگزاری انتخابات دور دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این شهرستان را برعهده دارند.

۹:۳۴ - رای گیری دور دوم انتخابات در ۹۲۱ نقطه استان زنجان انجام می‌شود

 رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: با فعالیت ۲۸۹ شعبه ثابت و ۲۰۲ شعبه سیار در ۹۲۱ نقطه حوزه‌های انتخابیه زنجان - طارم و خدابنده رای گیری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در این استان انجام می‌شود.

۹:۲۸ - مردم البرز با حضور پرشور خود نماینده سوم استان را انتخاب کنند

 استاندار البرز با اشاره به اهمیت مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای گفت : مردم استان با حضور پرشور خود در پای صندوق های اخذ رای نماینده سوم البرز را با رای بالا برای مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند.

۹:۲۵ - آمده ایم برای تکرار حماسه‌ای دیگر

همزمان با برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی لحظه لحظه شور انتخابات در جهان شهر ملایر داغ‌تر می‌شود و مردم همیشه بیدار، آگاه و انقلابی این شهرستان یک گام تا خلق حماسه‌ای دیگر فاصله دارند تا برگ زرین دیگری بر دفتر افتخارات خود بیافزایند.

۹:۲۰ - ثبت احوال مازندران تا پایان رای گیری خدمات سجلی به مردم ارائه می دهد

مدیرکل ثبت احوال استان مازندران گفت که همزمان با برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار، اداره ثبت احوال استان با آمادگی کامل، خدمات مختلف سجلی به مردم این مناطق ارائه می‌دهد.

۹:۱۷ - مردم مغان به موقع پای صندوق‌های رای حاضر شوند

 رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: مردم منطقه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان برای انتخاب فرد مورد نظر خود به موقع پای صندوق‌های رای حاضر شوند و زمان رای دادن را به ساعت‌های پایانی روز موکول نکنند

۹:۱۶ -  برگزاری دور دوم انتخابات نشانگر پایه‌های محکم دموکراسی در کشور است

 استاندار زنجان گفت:‌ برگزاری دور دوم انتخابات نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی برای محکمتر شدن پایه‌های دموکراسی در کشور، ساز و کارهای مناسبی دارد.

۸:۴۹ - افزون بر هفت هزار نفر عامل اجرایی و حفاظتی در انتخابات حوزه قائمشهر مشارکت دارند

انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در روز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ به دلیل این‌که رأی‌های متعلق به هیچ‌کدام از ۵۷ نامزد این حوزه انتخابیه به حد نصاب یک‌پنجم مجموع آراء اخذ شده نرسید، به دور دوم کشیده شد.

۸:۴۷ -  اهمیت مرحله دوم انتخابات کمتر از مرحله اول نیست

 نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: اهمیت مرحله دوم دوازدهمین دوره دانتخابات مجلس شورای اسلامی کمتر از مرحله اول آن نبوده و باید در این مرحله نیز با حضوری پرشور انتخابات سرنوشت سازی را رقم بزنیم.

۸:۴۳ - ۹۰ شعبه اخذ رأی در شهرستان آماده دریافت آرای شهروندان هستند +فیلم

فرماندار شهرستان پردیس گفت : ۹۰ شعبه اخذ رأی درشهرهای پردیس، بومهن و بخش جاجرود فعال هستند.

۸:۴۴ - چگونه به طور الکترونیکی رای دهیم؟

دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، میانه و شبستر، طوری امروز آغاز شد که در حوزه تبریز، اسکو و آذرشهر این انتخابات تمام الکترونیکی برگزار می شود بر این اساس نحوه رای دادن و رای گیری در فیلم شبیه سازی شده در ایرنا مرکز تبریز به رای دهندگان عزیز تقدیم می شود.

۸:۳۵ - دادستان مازندران: تخلفات انتخاباتی با قید فوریت رسیدگی می‌شود

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت: تعدادی از قضات امروز جمعه در شهرستان های قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار و بخش های تابعه با صدور دستورهای لازم، تخلفات انتخاباتی را با قید فوریت بررسی خواهند داد.

۸:۲۴ - شهروندان حوزه‌های انتخابیه قائمشهر تخلفات انتخاباتی را به هیئت بازرسی گزارش دهند

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: مردم حوزه های انتخابیه قائمشهر در مناطق شهری و روستایی در صورت مشاهده هرگونه تخلف انتخاباتی به ویژه در شعب اخذ رأی موارد تخلف را به بازرسان سیار و ثابت مستقر اطلاع دهند یا با شماره هیئت بازرسی انتخابات تماس بگیرند.

۸:۰۰ - تعیین تکلیف آخرین کرسی مشهد در مجلس/ باران هم مانع حضور مردم نمی‌شود

همزمان با آغاز دومین مرحله دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای تعیین تکلیف آخرین کرسی نمایندگی استان خراسان رضوی در مجلس، مردم حوزه انتخابیه "مشهد و کلات" خود را برای آفرینش حماسه‌ای دیگر در پای صندوق‌های رای آماده کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha