امام جمعه گنبدکاووس: اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس کمتر از دور نخست نیست

گنبدکاووس - ایرنا - امام جمعه گنبدکاووس با مهم دانستن مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همانند مرحله نخست این رخداد سیاسی، از همه مردم شیعه و سنی این شهرستان مرزی خواست با حضور پرشور در شعب رای خود را به صندوق بیندازند.

حجت الاسلام محمود ترابی روز جمعه پس از انداختن رای در صندوق شعبه شماره یک مستقر در مسجد قائمیه گنبدکاووس به خبرنگار ایرنا بیان کرد: شرکت در انتخابات تکلیف دینی و اجتماعی است و می‌طلبد تا افراد واجد شرایط در ساعات اولیه پای صندوق‌های اخذ رای حضور یابند.

وی گفت: شرکت در انتخابات از نمادهای مردم سالاری دینی و مایه افتخار است و ما باید با حضور پرشور در این عرصه سیاسی و با رای خود از نظام جمهوری اسلامی حمایت کنیم.

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به اینکه هر ۲ نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در این شهرستان از اهل سنت و مورد تایید نظام جمهوری اسلامی هستند، تصریح کرد: برای مردم شیعه فرقی نمی‌کند نامزد از کدام قوم و مذهب باشد و تنها توانمندی و کارآمدی نامزد ملاک و مهم است.

وی افزود: مردم شیعه و اهل سنت گنبدکاووس به دور از مسائل قومی و مذهبی در انتخابات شرکت می کنند و ان شا الله امروز یک حماسه اجتماعی خوب دیگری خلق خواهند کرد.

ترابی همچنین از کوشش نیروهای فراجا در برقراری نظم و امنیت انتخابات قدردانی کرد و گفت: در ۴۵ سال گذشته و با تلاش پرسنل این نیروی مخلص، انتخابات بدون کمترین مشکل و تنش در شهرستان گنبدکاووس برگزار شده است.

رئیس مجمع خیرین استان گلستان هم در حاشیه انداختن رای خود به صندوق به خبرنگار ایرنا بیان داشت: هر رای تیری در چشم دشمنان است زیرا آنها همیشه تلاش می‌کنند مردم در انتخابات حضور کم رنگ داشته باشند.

محمد شهرکی بابیان اینکه مردم ایران و گنبدکاووس هیچ وقت به سخنان دشمنان گوش نمی‌کنند، افزود: گنبدکاووس شهر وحدت است و مردم شیعه و اهل سنت این شهرستان همیشه در کمال وحدت و محبت در کنار هم زندگی می کنند.

به گزارش ایرنا، در مرحله نخست دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار شد، در حوزه انتخابیه گنبدکاووس به دلیل نرسیدن مجموع آرا نامزدهای به حد نصاب یک‌ پنجم مجموع آرا ماخوذه به دور دوم کشیده شد.

در دور نخست انتخابات در حوزه انتخابیه گنبدکاووس «قرجه طیار» با کسب ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و «عبدالحکیم آق ارکاکلی» با ۲۰ هزار و ۵۵۹ رای از مجموع ۱۳۰ هزار و ۸۵ رای مردم این شهرستان مرزی به دوره دوم راه پیدا کردند.

مطابق ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، چنانچه در مرحله نخست برای یک یا چند نفر از داوطلبان حداقل یک‌پنجم آرا حاصل نگردید، انتخابات دو مرحله‌ای خواهد شد.

همچنین برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در این حوزه انتخابیه ۲۳٠ شعبه اخذ رای تدارک دیده شده که ۲٠۳ شعبه آن در بخش مرکزی و شهر گنبدکاووس و ۲۷ شعبه هم در بخش مرزی داشلی برون مستقر خواهد شد.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha