۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۳۲
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85471854
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بررسی عملیاتی سازی سازوکار تجارت تهاتر با ایران در نشست کابینه پاکستان

اسلام‌آباد - ایرنا - نشست کابینه دولت پاکستان با دستور کار پیشبرد راهبرد تسهیل تجارت خارجی به ریاست نخست وزیر این کشور برگزار شد و آخرین تحولات مرتبط با عملیاتی سازی سازوکار تهاتر با جمهوری اسلامی ایران نیز مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی دفتر نخست وزیری پاکستان، نشست تجاری امروز به ریاست شهباز شریف نخست وزیر پاکستان برگزار شد.

اعضای کابینه پاکستان از جمله وزرای بازرگانی، نفت، دارایی، خصوصی سازی، سرمایه‌گذاری و روسای نهادهای بانکی و مالی نیز در این جلسه حضور یافتند.

مقامات پاکستانی، نخست وزیر را از آخرین تحولات مرتبط با سازوکار تهاتر در تجارت دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران و همچنین روسیه مطلع کردند.

در این نشست گفته شد که ایران و روسیه به طور اصولی با عملیاتی سازی سازوکار تهاتر موافقت کرده‌اند.

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در سخنانی در این نشست اظهار داشت: پاکستان با تدوین سیاست جدید تجاری مصمم به روان سازی مراودات بازرگانی و اقتصادی با طرف‌های خارجی است و در این راستا از بخش خصوصی به طور جدی حمایت خواهد شد.

بررسی عملیاتی سازی سازوکار تجارت تهاتر با ایران در نشست کابینه پاکستان

کمیته هماهنگی اقتصادی کابینه پاکستان در اسفند ۱۴۰۰ با هدف پیشبرد همکاری‌های دوجانبه تجاری با جمهوری اسلامی ایران اجرا و قانون‌مند سازی طرح «تهاتر» میان 2 کشور را تصویب کرد و یک‌ماه بعد از آن وزارت بازرگانی پاکستان قانون و ضوابط برای عملیاتی کردن «سازوکار تهاتر» میان ۲ کشور را صادر کرد.

در جریان سفر رسمی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان در سوم اردیبهشت، دو کشور هشت تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

سران ایران و پاکستان بر اجرای طرح‌های مشترک اقتصادی توسعه محور جهت کمک به تجاری شدن مرزها، تسریع روند امضای قرارداد تجارت آزاد و افزایش حجم تجارت دوجانبه به ۱۰ میلیارد دلار توافق کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha