۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۱۲
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 85471836
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

امام جمعه زنجان: انتخابات دور دوم مجلس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

زنجان – ایرنا – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان گفت: انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی با توجه به حوادث و وقایع اخیر در سطح منطقه و جهان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و امیدواریم شاهد مشارکت حداکثری مردم در آن باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌حجت الاسلام علی خاتمی روز جمعه با حضور در پای صندوق رای جهت انجام فرایند رای گیری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی،‌افزود: مردم در تمام امور انقلاب پای کار بوده اند و برای دفاع از کیان نظام در همه صحنه ها وارد میدان شده اند.

امام جمعه زنجان افزود: امروزه همه می دانند انتخابات لازمه جمهوریت است و هم حق مردم و هم یک تکلیف محسوب می شود.

وی گفت: انتخابات یک تکلیف و حق برای مردم است تا با حضور در پای صندوق های رای، نامزد اصلح را انتخاب کنند.

خاتمی اضافه کرد: خوشبختانه در انقلاب اسلامی همیشه مردم انتخاب کرده اند و این دفعه هم با حضور حداکثری در پای صندوق های رای،‌ خدمتگزاران خود را در مجلس برای خدمت به مردم، منافع کشور و استقلال و سربلندی نظام انتخاب خواهند کرد.

وی اضافه کرد: انتخابات این دوره حساسیت بیشتری دارد و به نوعی پاسخگویی به جنایت های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا است که نمونه آخر آن را در دستگیری شبانه دانشجویان در آمریکا با شکست قفل خوابگاه ها مشاهده کردیم.

خاتمی با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب زبان فارسی برد زیادی دارد،‌ افزود: در کلیپ هایی که از بازداشت دانشجویان در آمریکا منتشر شده، شعار مرگ بر آمریکا و اسراییل به فارسی داده می شد که نشانگر گستره کاربرد زبان فارسی است و باید تلاش کنیم زبان فارسی هم زبان علمی و هم زبان بین المللی باشد.

مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اعلام ستاد انتخابات کشور در ۲ حوزه انتخابیه استان از صبح امروز آغاز شد.

استان زنجان در مجموع چهار حوزه انتخابیه و پنج کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که در دور اول انتخابات با مشارکت بیش از ۴۸ درصدی مردم استان در ۱۱ اسفند سال گذشته، سه منتخب به خانه ملت راه یافتند.

در حوزه انتخابیه زنجان و طارم با ۲ کرسی، مصطفی طاهری به عنوان نفر اول این حوزه با کسب ۴۶ هزار و ۵۶۸ رای راهی بهارستان شد و ۲ نفر بعدی یعنی نبی الله محمدی با کسب ۲۶ هزار و ۶۷۰ رای و محمد اسماعیلی با ۱۹ هزار و ۱۶۶ رای به دور دوم انتخابات راه یافتند.

در حوزه انتخابیه خدابنده نیز رقابت تنگاتنگ برای کسب تنها کرسی نمایندگی این حوزه جریان داشت و در نهایت سعید رفیعی با ۱۷ هزار و ۳۶ رای و احمد بیگدلی با ۱۴ هزار و ۵۳۰ رای به دور دوم انتخابات راه پیدا کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha