۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۳۹
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85471804
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رای‌گیری دور دوم انتخابات مجلس در سمیرم و لنجان آغاز شد

اصفهان-ایرنا- فرایند رای‌گیری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه همزمان با سایر مناطق کشور در ٢ حوزه انتخابیه سمیرم و لنجان در استان اصفهان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، ٢٢١ شعبه اخذ رای در ۲ حوزه انتخابیه مورد اشاره برای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است.

در حوزه سمیرم ۶۸ صندوق اخذ رأی (۴۹ شعبه ثابت و ۲۸ شعبه سیار) و در حوزه لنجان نیز ۱۵۳ شعبه اخذ رأی (۱۳۷ شعبه ثابت و ۱۶ شعبه سیار) برای جمع آوری آرای مردم مستقر است.

در این مرحله از انتخابات، افرادی که در مرحله نخست در همین ۲ حوزه رأی دادند و کسانی که در مرحله اول انتخابات شرکت نکردند می‌توانند رأی خود را به صندوق بیندازند.

نتیجه انتخابات اسفند ۱۴۰۲ دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه سمیرم و لنجان اصفهان به دور دوم کشیده شد.

بر اساس نتیجه انتخابات ۱۱ اسفند سال گذشته از میان ۱۹ نماینده استان اصفهان در ۱۵ حوزه انتخابیه، هشت نفر برای چهار سال دیگر بر صندلی‌های سبز رنگ مجلس تکیه می‌زنند، ۱۰ نفر جای خود را به نمایندگان جدید می‌دهند و در ۲ حوزه انتخابیه نیز تکلیف در دور دوم مشخص خواهد شد.

در انتخابات اسفند سال گذشته ۶۱۵ نفر (۶۸ زن و ۵۴۷ مرد) برای ۲۰ کُرسی نمایندگی مجلس (۱۹ کُرسی مربوط به استان اصفهان و یک کُرسی برای ارمنی‌های جنوب ایران) به رقابت پرداختند.

در حوزه انتخابیه سمیرم، رحیم کریمی و سید محمد موسوی و در حوزه انتخابیه لنجان نیز اکبر پولادی و حسین رجایی برای راهیابی به مجلس در دور دوم به رقابت می پردازند.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۱ حوزه انتخابیه کشور با رقابت برای ۴۴ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی آغاز شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha