۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۲۱
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85471779
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

داشتن مجلسی قوی مستلزم حضور پرشور مردم در انتخابات است

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۲۱
کد خبر: 85471779
داشتن مجلسی قوی مستلزم حضور پرشور مردم در انتخابات است

گنبدکاووس- ایرنا- فرمانده ناحیه سپاه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه مجلس قوی نیازمند حضور پرشور اقشار مختلف در انتخابات است، مردم این شهرستان را به مشارکت حداکثری در دور دوم انتخابات مجلس دعوت کرد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ سیدعلی حسینی روز جمعه در ستاد خبری مرحله دوم دوازهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گنبدکاووس به خبرنگاران اظهار کرد: طبق منویات رهبر معظم انقلاب اهمیت مرحله دوم انتخابات کمتر از مرحله نخست آن نیست.

وی افزود: برای داشتن مجلس قوی باید حضور پرشوری در تمام مراحل انتخابات داشته باشیم.

فرماندار سپاه گنبدکاووس گفت: با توجه به تجربه، مردم شهرستان به طور قطع حضوری پررنگ در انتخابات خواهند داشت اما از آنان می‌خواهیم هرچه زودتر پای صندوق‌های رای حاضر شوند و رای دادن خود را به ساعات پایانی محول نکنند.

حسینی افزود: مردم ولایتمدار گنبدکاووس با حضور خود در شعب اخذ رأی عهد و پیمان دوباره با آرمان‌های انقلاب خواهند بست.

به گزارش ایرنا، در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ که با مشارکت ۵۴ درصدی مردم گلستان برگزار شد ۶ نماینده از هفت کرسی این استان در مجلس دوازدهم انتخاب شدند و انتخابات در حوزه انتخابیه گنبدکاووس به دلیل نرسیدن مجموع آرا نامزدهای به حد نصاب یک‌ پنجم مجموع آرا ماخوذه به دور دوم کشیده شد.

در دور نخست انتخابات در حوزه انتخابیه گنبدکاووس «قرجه طیار» با کسب ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و «عبدالحکیم آق ارکاکلی» با ۲۰ هزار و ۵۵۹ رای از مجموع ۱۳۰ هزار و ۸۵ رایی که مردم این شهرستان مرزی در صندوق‌ها انداختند، به دوره دوم راه پیدا کردند.

مطابق ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، چنانچه در مرحله نخست برای یک یا چند نفر از داوطلبان حداقل یک‌پنجم آرا حاصل نگردید، انتخابات دو مرحله‌ای خواهد شد.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha