افزایش صف‌های اخذ رای در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز

اردبیل- ایرنا- مشاهدات خبرنگاران ایرنا حاکی است که در ساعات اخیر صف‌های طولانی در شعب اخذ رای حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز تشکیل شده و حضور مردم در پای صندوق‌های رای افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با ۲۲ حوزه انتخابیه در سراسر کشور مردم شهرستان‌های پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز هم از ساعت هشت صبح امروز جمعه با حضور در پای ۲۷۶ شعبه اخذ رای در جشن مشارکت سیاسی شرکت کردند تا تکلیف هفتمین کرسی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی را روشن کنند.

گزارش‌های خبرنگاران ایرنا در این شهرستان‌ها حاکی است که صف‌های رای در مقایسه با ساعات قبل در حال شلوغ‌تر شدن است و مردم این شهرستان‌ها که اغلب کشاورز هستند، بعد از فراغت از کار به شعب اخذ رای مراجعه کرده و رای خود را در صندوق رای می ریزند، این در حالی است که طبق اعلام ستاد انتخابات کشور مهلت زمان رای گیری تا ساعت ۲۰ امروز تمدید شده است.

رضا قاسمیان معاون استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل دقایقی پیش در گفت و گو با خبرنگاران گفت: لازم است شهروندان از فرصت موجود تمدید زمان رای گیری استفاده کرده و در عمل خیر سیاسی شرکت کنند.

معاون استاندار اردبیل همچنین به شهروندان به خصوص اهالی رسانه توصیه کرد که اخبار مربوط به انتخابات و نتایج آن را حتما از منابع رسمی دریافت کنند چرا که اعلام هر گونه آمار غیر رسمی تشویش اذهان عمومی و جرم است.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل همچنین به هواداران ۲ نامزد حاضر در این دور انتخابات توصیه کرد که از هر گونه تجمع در سطح شهر و مقابل فرمانداری خودداری کنند و اگر قرار است جشن قدرشناسی برگزار کنند، پس از اعلام نتایج رسمی و با مجوز و امنیت کامل این جشن را برگزار کنند.

وی اظهار کرد: وحدت، انسجام و آرامش مردم سرمایه مهمی است که به هیچ وجه نباید آسیب ببیند و اهتمام مسئولان و مردم باید صیانت از این سرمایه باشد.

بر اساس این گزارش در دور اول دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اردبیل ۱۶۸ نفر رقابت کردند که در دور اول تکلیف ۶ کرسی از هفت کرسی استان در مجلس شورای اسلامی مشخص شد و در حوزه انتخابیه پارس‌آباد ، بیله‌سوار و اصلاندوز هم امیدعلی رعنایی و ابراهیم فهیمی گیگلو به دور دوم راه یافتند.

جمعیت این حوزه انتخابیه ۲۶۰ هزار نفر است و تعداد واجدین شرایط در شهرستان پارس‌آباد بیش از ۱۱۹ هزار نفر ، بیله‌سوار ۴۴ هزار ۴۸۲ نفر و اصلاندوز ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر و در مجموع در این حوزه ۱۸۵ هزار و ۴۲۷ نفر در این حوزه واجد شرایط هستند.

در دور اول انتخابات شهرستان اصلاندوز با بیش از ۸۲ درصد بالاترین میزان مشارکت را در این حوزه داشته است و در شهرستان بیله‌سوار میزان مشارکت ۶۵ درصد و در پارس‌آباد ۶۷ درصد ثبت شد.

استان اردبیل در انتخابات اسفندماه با ۴۹.۳ درصد مشارکت جزو ۱۰ استان برتر کشور قرار گرفت و رتبه اول میزان مشارکت در منطقه شمال و شمال غرب کشور را کسب کرد.

در دور اول انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز ۲۱ نفر رقابت کردند و میزان مشارکت شهروندان در این حوزه انتخابیه ۶۹ درصد بود.

کسانی که می‌خواهند رای بدهند می‌توانند با پنج مدرک هویتی کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه رانندگی گذرنامه و کارت پایان خدمت رای بدهند، موضوع مهم ارائه کد ملی است و اگر فردی شناسنامه قدیم به همراه داشته باشد، باید یکی از این مدارک هویتی که کد ملی در آن درج شده را هم به همراه داشته و ارائه کند.

بر اساس اطلاعیه ستاد انتخابات کشور کسانی که سن آن‌ها حداقل ۱۸ سال تمام باشد(متولدین ۱۳۸۵/۰۲/۲۱ و ماقبل آن)، در مرحله اول در همان حوزه رأی داده باشند و یا در مرحله اول در هیچ‌یک از حوزه‌های انتخابیه رأی نداده باشند، می‌توانند در این دوره در انتخابات شرکت کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha